زبان دین باید در قالب مناسب کودکان و نوجوانان به آن‌ها ارایه شود

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، سرپرست ستاد اقامه نماز در گفت و گوی اختصاصی با روابط عمومی کانون البرز به لزوم بهره‌گیری از قالب‌های جذاب برای آموزش مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز حجت الاسلام و المسلمین  ابوالفضل مرادی، سرپرست ستاد اقامه نماز استان که  به عنوان مدرس نشست آموزشی «آداب و اسرار نماز» میهمان کانون البرز بود در گفت و گوی اختصاصی  شناخت صحیح دوران  نوجوانی، پاسخ دقیق  و عمیق به سوالات نوجوانان و صداقت در گفتار و رفتار والدین، اولیای تربیتی و دیگر افرادی که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند را سه اصل اساسی ارتباط با نسل امروز عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضعف‌های موجود در امور فرهنگی که منجر به آسیب های اجتماعی آتی و هزینه‌های گزاف و جبران ناپذیر می‌شود گفت متولیان امور فرهنگی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان باید مخاطبان خود را جدی بگیرند و افزود همیشه نوجوانان سوالات عمیقی دارند که لازم است والدین، مربیان و دیگر افرادی که با آن‌ها ارتباط دارند درست،دقیق و مناسب به سوالات آن‌ها پاسخ دهند.

این مقام مسوول هم‌چنین گفت باید تفاوت‌های نسلی خودمان با کودک و نوجوان امروز را درک کرده و در شکل‌گیری شخصیت نوجوانان و جوانان نقش سازنده‌ای داشته باشیم .

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه گفت بهره‌گیری از قالب‌های جذاب برای آموزش مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان می‌تواند راه گشا باشد مثلا زبان هنر یا نماد به عنوان زبان کودک و نوجوان می‌تواند اثر گذار باشد .

وی با بیان نمونه هایی از تعالیم دین مبین اسلام و رفتار پیامبر عظیم الشان‌مان در خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان و معرفی برخی کتاب‌ها و محصولات تولید شده در این حوزه گفت امروزه باید با تشکیل گروه‌های هم‌سالان و سپردن امور به مخاطبان این رده‌های سنی و استفاده از ابزار مناسب، این نسل را با دین و آموزه‌های آن آشنا کرد.

قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون البرز نیز با تاکید بر نقش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری در رشد آموزه‌های دینی کودک و نوجوان تاکید کرد که کانون آمادگی دارد در همکاری مشترک با ستاد اقامه نماز و بهره‌گیری از امکانات و منابع انسانی خود شرایط رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در حوزه‌های معنوی را  فراهم کند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =