نشست فصلی مربیان، رابطان و کارشناسان ادبی

نشست فصلی مربیان، رابطان و کارشناسان ادبی اداره کل کانون فارس به صورت مجازی و با حضور حسین تولایی، کارشناس انجمن‌های ادبی کانون کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، این نشست با خوش‌آمدگویی و تقدیر کارشناس‌مسوول ادبی کانون فارس از مربیان، رابطان و کارشناسان ادبی استان آغاز شد. پس از آن تولایی، تاریخچه‌ای از انجمن‌های ادبی کانون ارائه داد و با اشاره به آیین‌نامه جدید انجمن‌های ادبی کانون، مواردی از این آیین‌نامه را توضیح داد.  

تولایی ضمن تعریف انجمن و کارکرد آن گفت: انجمن‌های ادبی، آخرین بخش از فرایند تجربه سرودن شعر و نوشتن داستان در میان اعضای پرورش یافته‌ی مرکز آفرینش‌های ادبی است.

او تفاوت کارگاه ادبی و انجمن‌ها را بیان و تأکید کرد: نباید در انجمن‌ها به اعضا موضوع نوشتن داد و توضیح و توصیف داستان و آموزش آرایه‌ها و...  باید در کارگاه‌های ادبی به اعضا آموزش داده شود. به گفته‌ی‌تولایی، موضوع مهم و هدف مورد نظر در انجمن، نقد آثار و ایجاد فضای تخصصی شعر و داستان است.

این شاعر کودک و نوجوان، بهترین فضا برای ارائه‌ی آثار اعضای نوجوانان در جشنواره‌ها را کانون دانست و در رابطه با انتخاب آثار اعضا گفت: لازم است هر اثر را بر اساس اصول اولیه شعر و داستان‌نویسی و میزان خلاقیت اثر با خودش مقایسه کرد و انتخاب مقام اول و دوم و ... برای اعضا را مناسب ندانست.

چگونگی اعلام فراخوان‌های ادبی سال آینده، راه‌اندازی کتابخانه‌ی تخصصی انجمن‌های ادبی، چاپ آثار برگزیده اعضای انجمن، شرایط راه‌اندازی انجمن‌های مستقل در استان‌ها و مسابقه‌های مختلف ادبی از دیگر مواردی بود که تولایی  در رابطه با آن‌ها توضیح داد.  

بخش مهمی از این نشست نیز به پرسش و پاسخ اختصاص داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =