همایش مجازی اعضای مکاتبه‌ای کانون سمنان

همایش مجازی اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، همایش مجازی «تا بهار دلنشین» ویژه اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌همت مهرناز نصیری و نسرین قربانی کارشناسان این مرکز و با دعوت از فرزانه رحمانی کارشناس ادبیات کودک و نوجوان مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون کشور، یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در بستر فضای مجازی برگزار و با استقبال اعضای کودک و نوجوان روبه‌رو شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای همایش ضمن ابراز خرسندی از استقبال اعضای کودک و نوجوان مناطق محروم و کم‌برخوردار و قدردانی از کارشناسان و مربیان مرکز آفرینش‌های ادبی، اظهار داشت: جای بسی شکر است که امروز کودکان و نوجوانان مناطق دوردست هم می‌توانند از برنامه‌های ادبی و فرهنگی کانون پرورش فکری بهره گیرند و فضایی که به‌واسطه‌ی شیوع ویروس کرونا در کشور حاکم شده؛ نه تنها در روند اجرای فعالیت‌ها تأثیر منفی ایجاد نکرده؛ بلکه قدم‌ها گسترده‌تر برداشته شده که بایست تقویت شود.

وی در ادامه افزود: گسترش فضای مجازی به عرصه‌ی فعالیت‌های مکاتبه‌ای بیش از پیش کمک کرده و امیدواریم با هم‌اندیشی و تعامل بیش‌تر مربیان این‌مجموعه شاهد رشد خوبی در عرصه‌ی فعالیت‌های مکاتبه‌ای باشیم.

خدابخشی یادآور شد: بر این باورم استعدادهای موجود در گستره‌ی استانی به‌ویژه در مناطق محروم بیش‌تر از آماری است که بر آن اشراف داریم.

مدیرکل کانون استان سمنان تأکید کرد: یکی از بخش‌های اثرگذار فعالیت‌های کانون که با چراغ خاموش حرکت می‌کند و کم‌تر دیده شده، بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی است و بایست تلاش کنیم این عرصه را بیش‌تر بشناسانیم و در سراسر استان اطلاع‌رسانی گسترده‌تری انجام دهیم.

نامه‌ها معجزه می‌کنند

کارشناس مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مجازی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان سمنان و قدردانی از کارشناسان مرکز آفرینش‌های ادبی برای برگزاری این برنامه، اظهار داشت: با برقراری ارتباط مجازی با اعضا در این برنامه حس می‌کنم سوار بر قطاری شده‌ام و ایستگاه به ایستگاه با دوست جدیدی آشنا می‌شوم.

رحمانی با  بیان این‌که نامه‌ها معجزه می‌کنند، گفت: نامه‌های کاغذی، ماندگار هستند و هر زمان که نامه‌های اعضا را مطالعه می‌کنم از خوانش کلمه به کلمه‌ی نوشته‌شده در آن، لذت می‌برم.

مهمان همایش مجازی کانون استان سمنان با اشاره به اهمیت نامه‌نگاری تأکید کرد: برخلاف همه‌ی شیوه‌های جدید ارتباط، نامه‌نگاری هنوز جایگاه ویژه خود را دارد و بسیاری از شاعران و نویسندگان و بزرگان در قالب نامه توانستند احساس، کلمات فاخر و اندیشه خود را بیان کنند.

رحمانی در پایان سخنانش از اعضا خواست تا برای هم‌دیگر نامه بنویسند و برای مربیان خود هم نامه بنویسند و این را بدانند که هرچه بیش‌تر نامه بنویسند دایره‌ی لغات آن‌ها افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ برقراری ارتباط با اعضای مکاتبه‌ای، پخش کلیپی کوتاه از عملکرد بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون سمنان، بیان قصه‌ی «طبیب و فرزندش» توسط نادر کامجو مربی فرهنگی مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری سیار شهری کانون سمنان، اجرای طرح ادبی توسط زهرا دیانی مربی کارگاه نوشتن خلاق مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان، پخش کلیپی با موضوع «نامه» تهیه‌شده توسط سیما امیرعبداللهیان مربی کارگاه نوشتن خلاق مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان، از دیگر بخش‌های این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =