انتخاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان به عنوان عضو قرارگاه فرهنگی استان

حضور اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قرارگاه فرهنگی استان سیستان و بلوچستان موضوع نشست هم‌اندیشی مدیرکل کانون استان و معاون فرهنگی نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه‌ی زاهدان بود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون پرورش فکری استان و معاون فرهنگی نماینده‌ی ولی فقیه برگزار شد.

در این جلسه که با موضوع فعالیت قرارگاه فرهنگی استان برگزار شد، مدیرکل کانون استان با معرفی کوتاهی از مراکز فرهنگی‎‌هنری استان و فعالیت‌های آن گفت: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میزبان پاک‌ترین و زلال‌ترین مخاطبان هستیم و به همین جهت با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد سعی در پرورش نسلی پویا، توانمند و انقلابی داریم تا بتوانیم با اطمینان خاطر آینده را به دستان پرتوان آنان بسپاریم.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به تغییر شیوه‌ی فعالیت در کانون، در پی همه‌گیری بیماری کرونا، از این تغییر به عنوان افقی تازه در ارتباط کانون با مخاطبان نام برد و گفت: ادامه‌ی موفقیت‌های کودکان و نوجوانان کانونی در عرصه‌های بین‌المللی و ملی نشان از حضور هدفمند و هوشمندانه‌ی این سازمان فرهنگی دارد که مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز هست.

هادی سپس با بیان خلاصه‌ای از نشست‌های متعدد تخصصی با دستگاه‌های اجرایی استان، در راستای توسعه‌ی فعالیت‌ها برای کودکان و نوجوان استان پهناور سیستان و بلوچستان و وضعیت پروژه‌های در حال ساخت کانون، از آمادگی برای حضور موثر در قرارگاه فرهنگی خبر داد و گفت: نقشه‌ی راهی در این حوزه خواهیم داشت و از برنامه‌های مرتبط دیگر دستگاه‌ها در حوزه‌ی کودک و نوجوان استقبال خواهیم کرد.

گفتنی است در این جلسه معاون فرهنگی نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی زاهدان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته از سوی دستگاه‌های گوناگون در سیسستان و بلوچستان از نیاز به هماهنگی بین دستگاه‌ سخن گفت و افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد یک قرارگاه فرهنگی، دستگاه‌ها نیاز به هماهنگی بیشتری دارند تا بتوان به نتیجه‌ی بهتری دست یافت.

حجت‌الاسلام خراسانی‌نژاد در ادامه گفت: با توجه به شرایط استان از نظر گستردگی و همسایگان ما در مرزهای شرقی کشور، غفلت از کارهای فرهنگی زیان‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت و به همین جهت ما نیاز به تلاش همه‌جانبه و تمام وقت در این زمینه داریم.

وی سپس عنوان کرد: بخشی از کارها به حوزه‌ی کودک و نوجوان مربوط می‌شود که در این قرارگاه به تخصص شما برای این حوزه و ایجاد هماهنگی بیشتر بین بخش‌های گوناگون نیازمندیم.

خراسانی‌نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش همه‌ی اعضای قرارگاه بتوان برای پیشبرد اهداف انقلاب و ارتقای فعالیت‌های فعالیت‌های فرهنگی در استان و توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی آن کار هدفمندی انجام داد.

گفتنی است تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان یکی از بندهایی است که در ابلاغ مقام معظم رهبری به امام جمعه‌ی زاهدان و نماینده‌ی ولی فقیه عنوان شده و قرار است دستگاه‌های فرهنگی با انجام طرح‌های عملیاتی اثربخش فرهنگی برای توسعه‌ی استان تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =