کد خبر: 303880
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
بازدید 548
جشنواره یلدای کانون استان اردبیل برگزیدگان خود را شناخت

ویژه‌برنامه فرهنگی هنری جشنواره یلدا که فراخوان آن دی‌ماه سال ۱۳۹۹ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل منتشرشده بود، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، جشنواره یلدا در ۲ بخش قصه‌گویی و عکاسی و سطح گروه‌های سنی (نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال، مربیان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها) باهدف ترویج سنت‌های اصیل بومی در میان کودکان و نوجوانان و ثبت خاطرات شیرین و به‌یادماندنی در ذهن آن‌ها در فضای مجازی و برخط برگزار شد.

بر اساس این خبر، در بخش قصه‌گویی ضمن سپاس از حضور ارزشمند قصه‌گویان در جشنواره؛ آرای هیات داوران متشکل از سیدجلیل صفوی، فتانه احمدی هادی و مهدیه علیقلی‌زاده در بخش‌های مختلف به ترتیب زیر اعلام شد.

در بخش مربیان، شرکت‌کنندگان بدون اولویت‌بندی و بر اساس نام خانوادگی انتخاب شدند:

کیوان باقلاچی با قصه «گربه و زاهد»، لیلا خلیفه سقا با قصه «ته تغاری ننه یلدا»، حبیبه سادات‌کریمی با قصه ترکی«یاز، گونَشین پایی»، باب‌اله عزیزپور با قصه ترکی«نازلیجا» و محسن وظیفه با قصه «نه‌نه سرما» در مجموع برگزیدگان این بخش بودند.

در بخش اعضا نیز شرکت‌کنندگان ذیل بدون اولویت‌بندی و بر اساس حروف نام خانوادگی انتخاب شدند.

دختران: در گروه سنی نوجوان(۱۵+) آیناز فتحی با قصه «پاییزه»، در گروه سنی نونگاه(۱۲+) باران قویدل با قصه «یخی که عاشق خورشید شد» و آیشین نوراللهی با قصه «راز گلدان» از مرکز شماره دو کانون اردبیل، هم‌چنین حدیث محسن‌زاده در گروه سنی نوجوان(۱۵+) با قصه «تمام زندگی من» از مرکز ۵ کانون اردبیل و نرگس مظلومی با قصه ترکی «میدلی میدان» از مرکز شماره دو کوثر در گروه سنی نونگاه(۱۲+) برگزیده شدند.  

پسران: در گروه سنی نوجوان(۱۵+) نیما اصلان‌نسب با قصه «بز پیر دانا» و امیرعلی نصیری با قصه ترکی «بیدلی بیدان» از مرکز شماره ۵ کانون اردبیل.

شایان‌ذکر است در بخش مادربزرگ و پدربزرگ نیز از سوی هیات داوران هیچ قصه‌گویی حایز شرایط انتخاب نبود.

در بخش مسابقه عکاسی نیز با توجه به آثار رسیده، بررسی و داوری نهایی، اسامی آثار انتخاب‌شده در دو بخش اعضای و مربیان به شرح ذیل است:

بخش اعضا: گروه سنی نونگاه(۱۲+)؛ معصومه رستمی از مرکز گرمی، مهدی زعفری از مرکز هشتجین، آیلین بدر از مرکز گرمی و آیناز فتحی از مرکز ۲ کانون اردبیل.

بخش مربیان: لیلا خلیفه سقا از مرکز شماره دو اردبیل و رقیه دشتی از مرکز ۴ کانون اردبیل.

اثر لیلا خلیفه سقا مربی امور فرهنگی از مرکز شماره دو کانون اردبیل
اثر رقیه دشتی مربی امر فرهنگی مرکز شماره ۴ کانون اردبیل
اثر مهدی زعفری عضو مرکز فرهنگی هنری کانون هشتجین

گفتنی است، هیات داوران این بخش متشکل از داریوش علومی، کیوان باقلاچی و هاجر بابیانی بیان داشتند که تمامی شرکت‌کنندگان در نحوه‌ی کار روی موضوع‌های خاص دچار مشکل هستند و باید در این زمینه بیشتر تلاش نمایند تا در فراخوان‌های آینده این نقص زیاد به چشم نیاید. در ضمن لازم به یادآوری است که تمامی شرکت‌کنندگان در فراخوان می‌توانند برای عضویت در انجمن عکاسان نوجوان استان اردبیل درخواست نمایند تا از کارگاه‌های طول سال انجمن برای بالا بردن سطح کیفی کارهای آینده بهره ببرند.به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، جشنواره یلدا در ۲ بخش قصه‌گویی و عکاسی و سطح گروه‌های سنی (نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال، مربیان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها) باهدف ترویج سنت‌های اصیل بومی در میان کودکان و نوجوانان و ثبت خاطرات شیرین و به‌یادماندنی در ذهن آن‌ها در فضای مجازی و برخط برگزار شد.

اثر آیلین بدر عضو مرکز فرهنگی هنری شهرستان گرمی
اثر آیناز فتحی عضو مرکز شماره ۲ کانون اردبیل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =