آیین رونمایی از هفت عنوان کتاب برگزیده دوره اول جشنواره کتاب کودک کاشان

آیین رونمایی از هفت عنوان کتاب برگزیده دوره اول جشنواره کتاب کاشان با حضور مدیر کل کانون استان اصفهان، رییس اداره ارشاد اسلامی و شهردار کاشان در مرکز فرهنگی-هنری شماره دو کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سید محمد قلمکاریان ضمن اشاره به اهمیت مطالعه، کتابخوانی و کسب علم در دین مبین اسلام گفت: ارزش اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌قدری است که معجزة پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم و علم توأم شده است.

وی به ضرورت تغییر رویه در فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گسترش آن در بین کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: باید این امر از  سنین پایین کودکی آغاز شود و کتاب گوهر ارزشمندی است که می‌تواند جان و روح آدمی را تعالی بخشد.  

مدیر کل استان اصفهان انس کودکان و نوجوانان با کتاب و ادبیات را تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده جامعه دانست و افزود: نویسندگان با توانایی درک و زبان نوشتاری، تخیل و تجربه‌های کودکان و نوجوانان به رشد و پرورش شخصیت خواننده کمک می کنند.

 شایان ذکر است در حاشیه این مراسم از اپلیکیشن بازی اهل کاشانم و کتاب های برگزیده دوره اول جشنواره کتاب کودک کاشان با موضوع آب تحت عناوینی از جمله نم نم در شهر، نم نم در طبیعت، نم نم در سفر، گلچراغ، ماهی قرمز، فرشته باران، قالیشویی در رود تشنه و دیوار آب خور با حضور مدیر کل کانون استان اصفهان رونمایی شد و نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع بازی به نمایش عموم گذاشته شد.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =