مراسم اختتامیه ششمین همایش استانی کبوتر کوچه ما در ارومیه برگزار شد

آئین تقدیر از برگزیدگان ششمین همایش استانی کبوتر کوچه ما صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، این همایش که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به صورت لایو اینستاگرامی از صفحه رسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به نشانی kanoonparvaresh_azargharbi برگزار شد با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در این مراسم از ارسال ۱۰۰ اثر به دبیرخانه همایش استانی کبوتر کوچه ما خبر داد و گفت: در مراسم اختتامیه از ۱۰ اثر برگزیده تجلیل خواهد شد.

جواد زاهدی افزود: وظیفه ما این است که مفهوم ایثار و شهادت را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم تا این نسل‌ها با تلاش و تحقیق و پژوهشی که خود انجام می‌دهند با این مفهوم آشنا شوند.

وی گفت: نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله در این فراخوان شرکت کرده‌اند که قرار بر این بود تا از ۵ اثر منتخب تجلیل شود اما به دلیل کیفیت و کمیت آثار از ۱۰ اثر منتخب تجلیل خواهد شد.

زاهدی اظهار کرد: آثار ارسالی در قالب فیلم کوتاه با محوریت فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، کلیپ، شعر و فیلم بوده و اگر برای هر اثر متوسط ۵ دقیقه در نظر بگیریم، ۵۰۰ دقیقه فیلم در این زمینه تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی عمدتا در حوزه شهدای محله ، کوچه و شهر بوده است، خاطرنشان کرد: بخش ویژه در خصوص سردار شهید سلیمانی و همچنین شهید فخری‌زاده بوده که دو اثر نیز توسط فرزندان شهدای گرانقدر استان با موضوع پرداختن به شهادت پدران خودشان تولید شده است.

مهدی فعال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این مراسم گفت: همایش کبوتر کوچه ما همیشه یادآور حماسه و افتخار آفرینی شهدا، جانبازان و آزادگان عزیزمان در جای جای ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: امیدواریم که از سیره نورانی شهدای عزیزمان بهره وافی را در طول شش دوره برگزاری این همایش برده باشیم.

علی برزگر رییس ستاد اقامه نماز استان نیز دیگر سخنران این همایش بود.

وی گفت: دشمن هنوز ندانسته است که وقتی سردار سلیمانی و دانش آموز و دانشجو را به خاطر عدالتش شهید می کند این‌ها شیشه های عطر الهی هستند که با شکستن این شیشه ها بوی این عطر همه جا را فرا می گیرد و امیدوارم چندین خصلت از شهدا را از این مجالس بهره بگیریم و بی نصیب از این محافل نباشیم.

در پایان با قرائت بیانیه هیأت داوران، از برگزیدگان ششمین همایش استانی کبوتر کوچه ما تقدیر شد.

بر این اساس فاطمه صدقی از مرکز نقده، مروا فرجی از مرکز شماره یک ارومیه، ثنا مردانی، سالار بهروزی و علی چیت ساز از مرکز خوی، محراب عبدالله زاده و ثنا عبدالله زاده از مرکز ماکو، امیر محمد فرجی از مرکز تکاب، الهام حسین پور از مرکز قره ضیاءالدین و رضا زینالی از مرکز شماره دو ارومیه به عنوان برگزیدگان ششمین همایش استانی کبوتر کوچه ما معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =