کد خبر: 304192
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
بازدید 124
سعی شود کلمات تازه را وارد زبان شعر کنیم

انجمن شاعران نوجوان استان همدان نوزدهمین نشست خود را با حضور مریم اسلامی، شاعر توانای کودک و نوجوان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، نوزدهمین و آخرین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان این استان در سال ۹۹ با حضور مریم اسلامی، شاعر توانای کشور در فضای مجازی برگزار شد.
‏ این شاعر نام آشنای کودک و نوجوان، به نقد و بررسی تعدادی از آثار اعضا پرداخت. ‏اسلامی، سپس به توضیح مباحث تخصصی، پیرامون شعر نوجوان پرداخت.
این شاعر کودک و نوجوان، سن نوجوانی را سن تعلیق برشمرد و افزود: سن سخن‌گفتن بسیار مهم است و ما شاعران باید از تجربه زیسته خود در شعر استفاده کنیم و به دنبال اطناب و پرگویی نباشیم.
اسلامی، صنعت ایجاز و کوتاه گویی را هنرمندانه نامید و به نو بودن زبان به تناسب شعر اشاره کرد و گفت: همین امر باعث ماندگاری شعر می‌شود و دیگر این که زبان به تناسب شعر باید نو باشد و این نوبودن تاثیر و ماندگاری شعر را چند برابر می‌کند.
‏در ادامه  این نشست، محمدتقی توکلی کارشناس آفرینش‌های ادبی استان همدان توضیحاتی در حوزه‌ی عاطفه و احساس در شعر بیان کرد.
گفتنی است، در این نشست پنج اثر از آثار شاعران نوجوان استان، مورد نقد و بررسی سایر اعضا و میهمان برنامه قرار گرفت.
لازم به ذکر است، انجمن مجازی شاعران نوجوان استان همدان، در هر نشست، میزبان یکی از  شاعران برجسته و مطرح نوجوان کشور است.
شایان ذکر است، این نشست به مدت ۹۰ دقیقه با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن شاعران نوجوان کانون استان همدان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =