کد خبر: 304250
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
بازدید 247
نشست شورای اداری کانون گیلان «رنگ‌سپاس»گرفت

آخرین‌نشست شورای اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در سال ۱۳۹۹ با سپاس‌مندی از کارکنان و معرفی همکاران جدید واحدها همراه‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نشست‌پایانی اعضای شورای اداری کانون استان با اهدای یک سبد سپاس مدیرکل به کانونی‌ها، قدردانی از همکار جانباز کانون استان گیلان و معرفی سرپرست معاونت فرهنگی و کارشناس آفرینش‌های هنری این مجموعه همراه‌بود.

پیش‌گیری از گُسست‌های فرهنگی و آموزشی از دست‌آوردهاست

مدیرکل کانون استان گیلان سخنان خود در این نشست را با تبریک ایام شعبانیه آغازکرد و با یادآوری خاطره‌ی همکاران درگذشته کانون گفت: شایسته‌است سپاس‌مند آن عزیزان ‌باشیم و از حرکت‌های ماندگار آنان قدردانی‌کنیم.

اسفندیارضیائی،مدیر کل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی در ادامه، به تبیین و تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته سال‌های گذشته پرداخت و با خاطرنشان‌کردن نقش سازنده کانون در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا اظهارکرد: نشاط‌بخشی به مخاطبان و پیش‌گیری از گُسست‌های فرهنگی و آموزشی، بزرگ‌ترینِ این دست‌آوردها محسوب‌می‌شود.

او درهمین‌حال، از تمهیدات اندیشیده‌شده کانون برای مدیریت این روزها سخن‌گفت و با ارزش‌مند و فرآیندمحورتوصیف‌کردن فعالیت‌های فرهنگی تصریح‌کرد: فعالیت در این حوزه، سرمایه‌گذاری برای آینده‌ است و در این مسیر حرکت‌های شایسته و موثری را شاهدهستیم.

وی توضیح‌داد: راه‌اندازی نخستین نگارخانه کانون گیلان در مرکز استان، برگزاری کارگاه‌های برخط تخصصی و عمومی بخشی از این فعالیت‌است و برگزاری بیش‌از یکصد نشست مجازی نیز از نتایج راه‌اندازی انجمن‌های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی به‌شمارمی‌رود.

این‌مدیرفرهنگی درعین‌حال، توسعه‌ی زیرساخت‌ها و حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را نقطه‌ی عطف این حرکت‌های اثربخش عنوان‌کرد و این فرصت را ابزاری برای ارایه‌ی هم‌زمان فعالیت‌های حضوری و مجازی این نهاد فرهنگی خواند.

ارایه‌ی گزارشی از عملکرد مثبت واحدها، موفقیت مربیان و اعضا در فراخوان‌های بین‌المللی، ملی و استانی و برگزاری مهرواره‌های مختلف که با  افزایش کارآمدی و به‌روزرسانی آگاهی همکاران در سایه‌ی هم‌دلی و هم‌افزایی صورت‌گرفت، ازدیگر بخش‌های سخنان اسفندیارضیائی بود.

او هم‌چنین به آغاز فعالیت پایگاه مقاومت سردار شهید، حاج‌ قاسم سلیمانی کانون گیلان اشاره و با تاکید بر همه‌جانبه‌نگری و جایگاه این نهاد مردمی درجامعه گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبتنی‌بر باورمندی به آموزه‌های دینی و اسلامی است و جاری‌سازی تفکر بسیجی در این مجموعه می‌تواند نقش به‌سزایی در رشد و بالندگی آن داشته‌باشد.

بخش‌ پایانی صحبت‌های این مدیرفرهنگی به تعامل سازنده کانون پرورش فکری و کانون زبان اختصاص‌داشت و اسفندیار ضیائی برای همکاران این مجموعه در تمامی واحدها آرزوی موفقیت‌ افزون‌ترکرد.

حرکت‌های سازنده فرهنگی، رسالت بسیح‌ است

مسئول پایگاه مقاومت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از دیگر حاضران این نشست بود که به تشریح اقدامات این پایگاه نوپا پرداخت.

سید جلیل میرعظیمی، مسوول پایگاه مقاومت کانون گیلان

سید جلیل میرعظیمی برهمین اساس، از حرکت‌های پایگاه مقاومت کانون در امداد فرهنگی به کودکان ونوجوانان سیل‌زده شهرستان تالش و نقش‌آفرینی ‌آن در تمامی برنامه‌ها سخن‌به‌میان آورد و گفت: این پایگاه، مرکزی برای حرکت‌های فرهنگی است و در مسیر نیل به اهداف کانون پرورش فکری حرکت‌می‌کند.

این ویژه‌برنامه هم‌چنین با معرفی خدیجه‌ تقی‌پور به‌عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و سیده‌مریم حسینی کوهی در کسوت کارشناس هنری کانون استان گیلان همراه‌بود.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون در این نشست با ابراز خرسندی از حضور مجدد در جمع همکاران کانون پرورش فکری گفت: فرزند کانون هستم و خدمت در این جایگاه را ارزش‌مند می‌دانم.

خدیجه تقی‌پور ، سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان

خدیجه تقی‌پور در ادامه از باورمندی خود به خردگرایی و انجام کارهای گروهی سخن‌گفت و با بیان‌این‌که نجات، در همراهی‌است اظهارکرد: خوشبختانه شاهد ریل‌گذاری مناسب در کانون هستیم و تغییر ساختارها و راه‌اندازی انجمن‌های تخصصی، بستری مناسب برای ارایه ی هم‌زمان فعالیت‌های حضوری و مجازی در دوران همه‌گیری کرونا ایجادکرده‌است.

او درهمین حال، از پیشینه‌ی خود در کسوت مربی فرهنگی کانون سخن‌به میان آورد و ضمن اجرای قصه‌ای که بر پاس‌داشت‌داشته‌ها و تکیه‌ بر توان‌مندی‌ها تاکیدداشت، افزود: لازم‌است بر اساس ظرفیت‌ها تصمیم‌گرفته و به عنوان اعضای یک خانواده تلاش‌کنیم.

اشاره به حضور ۳ ساله در کانون زبان و توصیف کانون پرورش فکری و کانون زبان به‌عنوان بازوان یک پیکره، بخش دیگر سخنان تقی‌پور بود و وی در پایان از اعتماد مدیرکل و همراهی همکاران این مجموعه قدردانی‌کرد.

برپایه این گزارش، نمایش کلیپ، اهدای لوح سپاس به سیدجلیل میرعظیمی، همکار جانباز کانون استان گیلان در آستانه ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل‌العباس و روز جانباز و هم‌چنین، اهدای ابلاغ انتصاب معاون فرهنگی و کارشناس هنری کانون، پایان‌بخش این نشست ‌بود که صبح امروز و در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت صورت‌گرفت.

شایان‌ذکر است، خدیجه‌تقی‌پور کلیدسر،  دارای مدرک کاردانی امور فرهنگی، کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است و هم‌ اکنون در مقطع دکترای زبان شناسی تحصیل‌می‌کند.

تقی‌پور، سال‌ها در جایگاه مربی، مربی‌مسوول و کارشناس فرهنگی کانون به‌فعالیت‌پرداخته،  ۳ ‌سال ‌نیز مدیریت کانون زبان استان گیلان را برعهده‌داشته و طی این مدت در زمینه تالیف مقالات علمی و ترجمه متون فعال ‌بوده است.

 سیده‌مریم حسینی‌کوهی نیز به‌عنوان مربی هنری و فرهنگی،  مربی مسئول فرهنگی  مراکز کانون پرورش فکری تاثیر ‌به‌سزایی در کشف و پرورش استعدادهای کودکان ونوجوانان داشته‌است.

کارشناس آفرینش‌های هنری کانون گیلان، دارای مدرک کارشناسی گرافیک است و تجربه‌ی سال‌ها تدریس را درکارنامه دارد. وی طی سال‌های اخیر، مسوولیت انجمن عکاسی اعضای نوجوان کانون استان را نیزبرعهده‌داشت.

سیده مریم حسینی، کارشناس آفرینش‌های هنری کانون  گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =