اولین مرکز سرگرمی‌های فن‌آورانه در کانون پرورش فکری کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

اولین شعبه مرکز سرگرمی‌های فن‌آورانه و بازی‌های خلاقانه شناختی متشکل از مجموعه بازی‌های شناختی با سطح تکنولوژی بالا و جذاب، در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه مستقر و پس از پایان محدودیت‌های ناشی از بیماری کروناویروس نیز افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، تفاهم‌نامه مشارکت در راه‌اندازی مرکز سرگرمی‌های فن‌آورانه و بازی‌های خلاقانه شناختی میان کانون پرورش فکری استان کرمانشاه و دانشگاه صنعتی کرمانشاه با عنوان «بیابازی» امضا شد.

بر همین اساس، صبح روز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، با حضور دکتر غلامحسین روشنی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، از طراحان و سازندگان مجموعه سرگرمی‌های «بیابازی» در دفتر مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه، قرارداد مشارکتی میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و مرکز سرگرمی‌های فن‌آورانه و بازی‌های خلاقانه شناختی دانشگاه صنعتی کرمانشاه (بیابازی) به امضا رسید.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: در راستای فرمایش‌های مقام معظّم رهبری در خصوص توجه جدّی به بحث تولید و اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین، با هدف تقویت و گسترش همکاری‌های مشترک در سطح استان این تفاهم‌نامه آماده و اجرایی شده است.

فتاحی همچنین گفت: با راه‌اندازی این مرکز، به ایجاد اشتغال مولد و پایدار و همچنین ترویج فضای فرهنگ نوآورانه و فن‌آورانه برای کودکان و نوجوانان نگاه جدّی خواهیم داشت.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه افزود: اولین شعبه مرکز سرگرمی‌های فن‌آورانه و بازی‌های خلاقانه شناختی که متشکل از مجموعه بازی‌های شناختی با سطح تکنولوژی بالا و جذاب است، در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه مستقر و پس از پایان محدودیت‌های ناشی از بیماری کروناویروس نیز افتتاح می‌شود.

دکتر روشنی، استاد دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه همکاری با کانون پرورش فکری افزود: هدف از راه‌اندازی این مرکز؛ تقویت خلاقیت، ایجاد نشاط در فضای رقابتی سالم، پر کردن اوقات فراغت شهروندان به کمک سرگرمی‌های فن‌آورانه، کاهش استرس و افزایش کارکردهای ذهنی و مغزی برای کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه است.

او همچنین گفت: این مرکز پذیرای عموم کودکان، نوجوانان و خانواده‌های محترم کرمانشاهی در روزهای تعطیل و غیرتعطیل خواهد بود.

گفتنی است؛ با امضای این قرارداد مشارکت، گامی بزرگ در جهت رشد و افزایش فن‌آوری استان و همچنین، توانمندسازی کودکان و نوجوانان به کمک آموزش‌های خلاقانه شناختی برداشته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =