آغاز به کار فرآیند استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه

اولین جلسه استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در روز شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ با حضور مدیرکل، کارشناسان ستادی و مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اولین جلسه استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری این استان برگزار شد.

در این جلسه که صبح روز شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کرمانشاه و با حضور مدیرکل، کارشناسان ستادی و تعدادی از مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز سطح شهر کرمانشاه برگزار شد، ضمن تشریح شیوه‌نامه بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی، به تفکیک مسئولیت‌های مختلف دبیرخانه استانی این جشنواره نیز پرداخته شد.

بر همین اساس، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون و رییس مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه؛ جشنواره قصه‌گویی برند کانون است، افزود: فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با شعار «آینده ساختنی است» و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) منتشر شد.

فتاحی همچنین گفت: تلاش همه ما برای حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در جشنواره قصه‌گویی است و باید بدانیم که حضور در این جشنواره، برای بازنده یا برنده شدن نیست. بلکه همه هدف و سعی ما این است که بتوانیم در فضای رخوت و ناامیدی امروز که در اثر بیماری کروناویروس پدید آمده است، در بچه‌ها شور و نشاط ایجاد کنیم.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه، به دست‌اندرکاران مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان کرمانشاه توصیه کرد؛ ضمن توجه ویژه به خلاقیت و نوآوری در اجرای قصه‌گویی کودکان و نوجوانان، فضایی را برای اینکه همه شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان بتوانند قصه‌های یکدیگر را نیز ببینند، مهیا کنند.

در ادامه این جلسه، «فرزانه لطیفی»، رابط جشنواره قصه‌گویی کانون استان کرمانشاه، به تشریح بخش‌های مختلف بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پرداخت.

همچنین، در این جلسه مقرر شد تا احکام همکاران برای حضور در فرآیند اجرایی مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی نیز ابلاغ شود.

بر اساس فراخوان منتشر شده، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع بیماری کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ فرصت دارند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در پنج بخش: ملی، بین‌الملل، قصه‌گوی برتر، قصه ٩٠ ثانیه‌ای و پادکست برگزار می‌شود.
بر این اساس، فرآیند اجرایی جشنواره از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و مرحله پایانی آن در آذر امسال و هم‌زمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =