کد خبر: 304662
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۴
بازدید 152
محمدرضا رستم‌پور میهمان بیستمین انجمن شعر نوجوان استان همدان

بیستمین انجمن ادبی شعر نوجوان کانون استان همدان روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین‌ماه با حضور ۴۴ نفر از اعضا و مربیان کارگاه‌های ادبی این استان در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بیستمین انجمن ادبی شعر نوجوان این استان، سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه با حضور محمدرضا رستم پور شاعر و نویسنده نام آشنای کشور و با موضوع «بررسی عناصر و مولفه های شعر» و با هدف معرفی چهره‌ها و استعدادهای درخشان در این زمینه برگزار شد. 
محمد رضا رستم پور در این نشست فرم قوی، شفافیت و قدرت تصویرسازی شعر را ملزم به اندیشه و مفهوم عمیقی دانست که شاعر را تواناتر و اثر او را ماندگارتر می‌کند.
وی تصویر در شعر را بسیار مهم دانست و اعلام کرد، آنچه موجب تقویت شعر می‌شود نگاه استعاری در شعر به جای تشبیهات ملموس است.
رستم پور بیان کرد: شاعر با این نگاه و با پالایش و ویرایش واژه‌ها و تعابیر اضافی به تعمیق بخشی و ساختار قوی فکری می‌رسد.
در ادامه این نشست تعدادی از اعضای انجمن، اشعار خود را قرائت کردند و حاضران نظرات و پیشنهادات‌ خود را پیرامون اشعار قرائت‌شده بیان کردند. 
این شاعر و نویسنده حوزه نوجوان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این‌گونه نشست‌ها یادآور شد: با توجه به موقعیت خوب استان همدان به جهت دارا بودن مشاهیر ادبی، قطعا آینده‌ی خوبی در انتظار اعضای خوب این انجمن خواهد بود. 
وی در پایان تلاش جهت تبادل افکار، قرائت اشعار و استفاده از نقد سایر اعضا در انجمن‌ها را در پیشبرد و تقویت آثار آنان مهم و موثر قلمداد کرد.
گفتنی است این انجمن  به مدت ۹۰ دقیقه و با حضور ۴۴ نفر از کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =