قصه‌گویی هنری است برای درس گرفتن و تمرین زندگی

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در گفتگوی زنده با برنامه رادیویی«آی‌ایشیقیندا»، بابیان اینکه «قصه‌گویی هنری است برای درس گرفتن و تمرین زندگی»؛ اظهار کرد: باهدف ترویج و توسعه فرهنگ قصه‌گویی، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت مجازی و با شعار «آینده ساختنی است»؛ از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغازشده و مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا ۲۵ خرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در خصوص اهمیت هنر قصه‌گویی به گفتگو پرداخته و خاطرنشان کرد: قصه‌گویی هنری است همیشگی، روایتی است از روزهایی که بر ما می‌گذرد و هنری است از دیروز برای فردایی که نیامده و راهی برای بهتر زندگی کردن، درس گرفتن و تمرین زندگی است.

احدزاده در خصوص جشنواره بیست‌وسوم گفت: برگزاری بخش‌های قدیمی با رویکردی جدید مدنظر بوده و شامل شش بخش؛ ملی، بین‌المللی، قصه گوی برتر، ۹۰ ثانیه، پادکست‌ها و علمی است که در این خصوص به تشریح جزییات مختلف جشنواره پرداخت.

وی در خصوص بخش‌های جدید جشنواره با نام‌های «قصه‌گوی برتر» و «پادکست» توضیحاتی ارایه کرده و افزود: دو بخش جدید با شکل و شمایلی متفاوت از سایر بخش‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اجرا خواهد شد که در آن، تنها افرادی می‌توانند شرکت کنند که امتیازات لازم را در بخش‌های مختلف به دست بیاورند.

مدیرکل کانون استان اردبیل برگزاری «قصه‌‌ ۹۰ ثانیه‌ای» را از دیگر بخش‌های این جشنواره عنوان و اضافه کرد: امسال و برای سومین مرتبه، قصه‌ی ۹۰ ثانیه با عنوان «قصه زندگی من» در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار خواهد شد که بر اساس آنچه در فراخوان مورداشاره قرارگرفته؛ «من و کرونا» روایت ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان، روایت زندگی در روزهای قرنطینه و همدلی با دیگران و همچنین «دیروز غرورآفرین، فردای افتخارآفرین» که روایت جان‌فشانی‌های سربازان و رزمندگان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته‌ای ‌و قهرمانان حوزه‌ی علم و دانش است ازجمله موضوع‌های این بخش است که در آن تمامی گروه‌های سنی امکان شرکت دارند.

او در خصوص بخش علمی جشنواره نیز گفت: فعالیت‌های قصه پژوهی در قالب‌های مختلف کتاب، پایان‌نامه، مقاله، ترجمه، رساله و پروپوزال‌های علمی در این بخش مدنظر است که صاحبان آثار و پژوهشگران دانشگاهی می‌توانند شرکت کنند.

‎ رییس جشنواره استانی در پایان سخنان خود یادآور شد: بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع بیماری کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به کسب اطلاعات تکمیلی، ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =