کد خبر: 305597
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
بازدید 137
نشست انجمن قصه‌گویی کانون استان اردبیل با موضوع ساخت پادکست

هفتمین نشست مجازی انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری استان اردبیل با موضوع آشنایی با «پادکست قصه‌گویی» با حضور مسوول بخش پادکست کانون استان البرز، روز دوشنبه دهم خردادماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که در فضای اسکای‌روم با حضور مربیان و اعضای انجمن قصه‌گویی به اجرا درآمد، دنیا یارمحمدی به عنوان کارشناس برنامه در خصوص پادکست اظهار داشت: پادکست یک فایل صوتی مشابه برنامه‌ی رادیویی است، یعنی ترکیبی از موسیقی، افکت، آرم و کلام که قابلیت انتشار در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی را هم دارد و در آن، یک یا چند راوی، ماجرا، قصه و یا برگی از تاریخ را روایت می‌کنند که برای تولید این فایل‌ها از نرم‌افزارهای مختلف ویرایش استفاده می‌شود.

او ابتدا در مورد چگونگی ساخت جعبه ضبط صدا و طرز درست کردن پاپ فیلتر برای ضبط بهتر در هنگام اجرای کار صحبت کرد، سپس تعدادی از نرم‌افزارهای ضبط صدا برای درست کردن پادکست قصه‌گویی معرفی کرد.

در ادامه به‌صورت تخصصی کاربرد نرم‌افزار(n-Track Studio) را که قابلیت ضبط، ویرایش، ترکیب صداها، اضافه کردن افکت‌های صوتی و... دارد، برای اعضای انجمن تشریح نمود.

ثبت‌نام در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۵ فروردین با شعار «آینده ساختنی است» در سه محور امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خود گذشتگی آغازشده است و این جشنواره به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان به شرکت در رقابت صحنه‌ای در سه گروه سنی دختر و پسر (۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تا پایان خرداد فرصت دارند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی  www.kanoonfest.irنسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

شایان‌ذکر است، «پادکست قصه‌گویی» بخش جدیدی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است که در دوره بیست‌وسوم این رویداد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =