از برنامه‌های در حال اجرا کانون در حوزه دانش‌آموزی پشتیبانی می‌کنیم

ایرج بیت الهی مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان به همراه معاون آموزش ابتدایی و مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش از مجتمع آفرینش کانون پرورش فکری بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ در ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ ایرج بیت‌الهی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از مجتمع آفرینش کانون پرورش فکری بازدید کرد.  

بیت الهی با حضور در مجتمع آفرینشمرکز تخصصی علوم  از بخش‌های مختلف مجتمع شامل استدیو کارگاه‌های بر خط، اکوسیستم دریایی و جانوری، بخش سنگ‌ها، صدف‌ها و کانی‌ها، بخش فیزیک، انیمیشن، رباتیک، آسمان‌نما و رصدخانه دیدن کرد.

در هر یک از بخش‌های تخصصی مجتمع کارشناسان ضمن ارائه توضیحاتی در مورد هر بخش؛ از شیوه برگزاری بازدیدهای دانش‌آموزی و برگزاری بازدیدهای مجازی در دوران شیوع کرونا سخن گفتند.

بیت الهی همچنین با حضور در سالن اجتماعات از نزدیک با همکاران صحبت کرد و بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان تشکر کرد.

در ادامه این بازدید دو ساعته مدیر کل آموزش و پرورش در نشستی صمیمانه با نیروهای ستادی کانون و پرسنل مجتمع آفرینش گفت و گو کرد و ضمن حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حضور امروز ما نمادین و به جهت تجلیل از زحمات شما در حوزه فرهنگ و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان استان است.

بیت الهی با اشاره به نشاط و پویایی فضای موجود در کانون افزود: در حقیقت کانون پرورش فکری ظرفیت عظیمی هم به لحاظ آموزشی و هم ایجاد بستر مناسب جهت هدایت استعداد و علاقمندی آینده‌سازان این مرز و بوم را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت و امکانات موجود در مجتمع آفرینش اظهار داشت: ما موظف هستیم در زمینه معرفی کانون و بهره‌مندی دانش‌آموزان از این امکانات نهایت تلاشمان را انجام دهیم. احساس می‌کنم آموزش و پرورش موظف به ایجاد بستر مناسب جهت هم‌افزایی و استفاده از این امکانات است.  

بیت الهی گفت: ان‌شاالله در سال تحصیلی ۱۴۰۰  به سیاق گذشته ارتباطات موثری میان مدارس و کانون اتفاق خواهد افتاد و آمادگی لازم جهت همکاری را خواهیم داشت.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در استان همچنین از برنامه‌ ریزی کارگروه توسعه مدیریت و شورای برنامه‌ریزی آموزشی در راستای تعامل بیشتر  با کانون خبر داد و افزود: چگونگی ارتباط موثر با مراکز  کانون پرورش فکری در دستور کار این کارگروه قرار خواهد گرفت.  

بیت الهی با اشاره به این که کانون در کنار آموزش و پرورش رسالت خطیری در راستای پرورش کودکان و نوجوانان استان هرمزگان دارد، گفت: سوای از محدودیت منابع و امکانات ممکن است چالش‌هایی در فرایند اجرای فعالیت های  با دانش آموزان داشته باشید و من از مدیرکل کانون می‌خواهم هرگونه درخواستی را که دارند از ما مطالبه نمایند.

وی افزود: از همین جا اعلام می‌کنم ما در خدمت شما هستیم و حضور ما جهت اعلام پشتیبانی از برنامه‌های در حال اجرا در حوزه دانش‌آموزی است؛ خصوصا در مناطقی که نمایندگی ندارید و یا امکانات لازم موجود نیست ما اعلام همکاری می‌نماییم.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت:  اعتقاد داریم زمانی موفقیت حاصل می‌شود که هم‌افزایی باشد، نه آن که نهادها و دستگاه‌ها به شکل جزیره‌ای عمل کنند.

بیت الهی با تاکید بر عضویت مدیرکل کانون در جمع شورای معاونین آموزش و پرورش اعلام کرد: توفیق ما در هم‌افزایی است و هر جا احساس کردید حمایت‌های معنوی و مادی آموزش و پرورش لازم است، درخواست شما با فوریت در دستور کار ما قرار خواهد گرفت. قطعا تعامل و ارتباط بیشتر کارشناسان دو اداره نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های دو مجموعه دارد.

وی با اشاره به اینکه دو دستگاه در یک مجموعه قرار دارند و جدای از یکدیگر نیستند، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید مطالبه‌گر باشند و ما از هیچ گونه کمک و همکاری در راستای پیشبرد اهداف کانون دریغ نخواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تغییرات جدید در گروه‌های سنی در کانون و تحت پوشش قرار گرفتن دختران و پسران تا سن ۲۲ سالگی افزود: کانون برای تمامی دوره‌های تحصیلی برنامه‌ریزی دارد و این جای بسی خوشحالی است که چنین بستری برای دانش‌آموزان فراهم شده است و باید زمینه ‌ای فراهم شود که همه دانش‌آموزان مستعد و علاقمند از این مجموعه استفاده کنند.

در ادامه این نشست مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان قول مساعدت در برگزاری فعالیت‌های کانون را داد و اظهار داشت: امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم زمینه حضور دانش‌آموزان در کانون را فراهم نماییم.

سپس پروین پشتکوهی مدیرکل استان هرمزگان ضمن تقدیر از حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و هیات همراه گفت: امیدواریم با همکاری شما بتوانیم خدمتگزار خوبی برای آینده‌سازان این مرز و بوم باشیم و ان شا الله حضور شما برای خدمت‌رسانی و انجام رسالت ما که همانا اعتلای فرهنگ کودکان و نوجوانان استان است؛ نقطه عطفی باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت: تعامل کانون پرورش فکری با آموزش و پرورش می‌تواند راهگشای مسائل تربیتی فرهنگی، هنری و آموزشی در شرایط موجود می باشد.

وی افزود: در شرایط زیست بوم بیماری کرونا که زمینه ساز برخی چالش‌ها و مشکلات و تعطیلی کارگاه‌های حضوری در مراکز کانون را به دنبال داشته است، شیوه‌های جدید آموزشی با استفاده از ظرفیت‌های جدید فضای مجازی جایگزین شیوه حضوری شده و آموزش‌های فرهنگی، هنری و ادبی، آموزشی و اسلامی در حال برگزاری است که مورد استقبال خوب والدین و دانش آموزان قرار گرفته است.

پشتکوهی تصریح کرد: کانون پرورش فکری مکان مناسبی برای تربیت انسان‌های فرهیخته و شایسته در زمینه‌های مختلف ذوقی و فکری است و آموزش و پرورش در راستای شناسائی ظرفیت‌های بیشمار کانون پرورش فکری، بستر را برای حضور پررنگ‌تر دانش آموزان و فرهنگیان در کانون فراهم آورد.

در ادامه جلسه کارشناسان کانون گزارشی از عملکرد سال ۱۳۹۹ را ارائه دادند. ۶۳ دوره آموزشی  و ۳۷۵۵ ساعت آموزشی ویژه کارکنان و ۶٨٨ساعت آموزش تخصصی مجازی ویژه کودکان و نوجوانان سراسر استان از اقدامات کانون هرمزگان در سال ۹۹ بود.

همچنین در سالی که گذشت ۱۶۵۱ اثر فرهنگی هنری ادبی علمی پژوهشی تولید محتوا شد و حضور مربیان کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتر برخوردار و روستاها برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری ادبی و امانت کتاب باتوجه به شرایط سفید و زرد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گردید و ۲۵۰۰ جلد کتاب به مناطق کمتر برخوردار اهدا شد.

حضور در محلات کمتر برخوردار زیر نظر دفاتر تسهیلگری و ارائه خدمات، ایجاد پایگاه کتابخوانی در مناطق کمتر برخوردار تسهیلگری از دیگر برنامه‌های بود که با هدف گسترش عدالت آموزشی صورت گرفت.

همچنین در سال ۹۹ با توجه به مبحث کارآفرینی نشست‌هایی طراحی شد که در این نشست‌ها اعضا و مربیان مفهوم کارآفرینی را به خوبی آموزش دیدند. در مرکز فراگیر و دیگر مراکز دست سازها به صورت حرفه ای در کارگاه‌ها آموزش داده شد و اعضا توانستند آثار خود را به صورت مجازی به نمایش بگذارند.

در این جلسه در مورد برنامه‌های پیش روی کانون همچون بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی، جشنواره منطقه‌ای طنز، جشنواره فیلم و پویانمایی خلیج‌فارس ... گفتگو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =