موفقیت یدو در جشنواره فیلم فجر دستاوردی برای سینمای کودک و نوجوان است

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون گفت: موفقیت فیلم یدو در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر دستاورد مهمی برای کانون و عرصه‌ی سینمای کودک و نوجوان است و نشان داد که می‌توان در داوری جشنواره‌ها بین فیلم‌های این حوزه و بزرگ‌سال تفاوتی قایل نشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیر مشهدی‌عباس با قدردانی از مسئولان جشنواره و هیات داوران که فرصت ارزیابی فیلم‌های کودک و نوجوان در این رویداد بزرگ سینمایی کشور را فراهم کردند، یادآور شد: در سال‌های گذشته در ذهن سیاست‌گذاران جشنواره این باور به‌وجود آمده بود که فیلم کودک و نوجوان نباید در جشنواره فجر شرکت کند و این جشنواره فقط مختص فیلم‌های بزرگ‌سال است در حالی‌که این رویداد جایی برای عرض اندام فیلم‌های حرفه‌ای سینمای کشور است. چه کودک، چه نوجوان و چه بزرگ‌سال.
او در مورد موفقیت فیلم «یدو» در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر نیز تصریح کرد: جایگاه «بهترین فیلم جشنواره» و به دست آوردن پنج سیمرغ و یک دیپلم افتخار برای فیلم «یدو» با داشتن رقبای حرفه‌ای آسان نبود و باید از گروه حرفه‌ای به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی قدردانی کرد که‌ منجر به کسب این موفقیت درخشان شدند.
مشهدی‌عباس در همین حال به دقت و حساسیت‌های کانون برای تولید فیلم اشاره کرد و افزود: فیلم‌های کانون همیشه با وسواس زیادی انتخاب و تولید می‌شود زیرا کیفیت آثار و تولید محتوا بیش از گیشه برای کانون حائز اهمیت است.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون اضافه کرد: تولیدات کانون در حوزه فیلم و تئاتر، محدود است، ولی کانون با نگاهی مسئولانه تلاش می‌کند آن‌چه برای‌ مخاطبان کودک و نوجوان عرضه می‌کند، در بالاترین سطح و کیفیت باشد.
او در مورد سابقه فیلم‌سازی در کانون نیز توضیح داد: سینمای کانون در سال ۱۳۴۹ فعالیتش را با سینمای تجربی و کشف استعدادهای جوان و تلاش برای پیشبرد اندیشه‌های خلاق و نگرش هنری نوجوانان آغاز کرد و به کسانی که تفکری در سینما داشتند کمک ‌کرد که فیلم بسازند و فروش فیلم در گیشه چندان مد نظر کانون نبوده است، نه اینکه اصلاً به آن توجه نمی‌شده، بلکه جزء اولویت‌ها نبوده است.
مشهدی‌عباس در ادامه گفت: خروجی این نوع نگاه دقیق کانون را می‌توانید در تولید فیلم‌هایی از عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، نورالدین زرین‌کلک، امیر نادری، ابراهیم فروزش، مجید مجیدی و... ببینید  که‌ هر کدام از این افراد برجسته اکنون از اسطوره‌های بزرگ سینمای ایران هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =