کارگاه آموزشی قصه های 90 ثانیه ای با حضور مربیان کانون کردستان

دیروز مربیان کانون استان کردستان در کارگاه آموزشی قصه های 90 ثانیه ای که با حضور صادق کیانی مقدم در فضای اسکای روم برگزار گردید شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این گارکاه یک ساعته کیانی مقدم در سخنانی گفت: باید در قصه های 90 ثانیه ای از خاطره گویی برهیز کرده و از قصه های زندگی خودتون یا زندگی دیگران برای قصه گویی استفاده کنید اگر خاطره ای از زندگی دیگران دارید باید در قالب قصه، آن را بیان نمایید.

کیانی مقدم افزود: خلاقیت نکته ی مهم قصه گویی 90 ثانیه ای است مثلا استفاده از تکنیک اریگامی می تواند در اجرای بهتر قصه های 90 ثانیه بسیار کمک کننده باشد.90 ثانیه زمان کوتاهی است و کار کردن در این زمینه هنر خاصی می‌خواهد برای قصه گویی در این بخش می بایست در 90 ثانیه یک شاهکار خلق کرد رسالت قصه 90 ثانیه همانند قصه های دیگر ماست با این تفاوت که در مدت فشرده تری این قصه بیان می شود .

وی همچنین خاطر نشان ساخت: قصه گویی 90 ثانیه ای هم مانند هر قصه گویی دیگری باید دارای شروع، پایان، سیر روایت، اوج، شخصیت و ... باشد .

مسئول بخش 90 ثانیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی در ادامه گفت: توجه به المانها و نشانه های بومی و سنتی و نمادهای استانی، با توجه به محتوای قصه، در بک گراند قصه باید مورد توجه قرار گیرد.

صادق کیانی مقدم گفت:در صورت استفاده از لهجه یا زبان خاص در قصه گویی، زیر نویس فارسی در فیلم لحاظ شود و یک نفر هم می تواند هر تعداد اثر که تولید می کند بارگزاری کند و همه ی آثار داوری می شوند .

صادق کیانی مقدم در ادامه افزود :موضوع کلی امسال غم و شادی وپند و اندرز و ایثار فداکاری است اما دو موضوع اصلی حائز اهمیت است من و کرونا دیروز افتخار افرین ، فردای غرور افرین ایشان به ایثار فداکاری و از خود گذشتگی کادر درمان و همبستگی ها در این ایام و کمک به دیگران  اشاره کرد که می تواند بستر قصه های خوبی را برای قصه فراهم کند : دیروز غرور آفرین خاطرات 8 سال دفاع مقدس رشادت رزمندگان قهرمانان  مدافع حرم و شهدای هسته ی فردای غرور آفرین  که حکایت  قهرمانان حوزه های علم و سیاست و ورزش و هوافضا و... که برای مخاطب ما جذاب و شنیدنی است تغییر اساسی جشنواره امسال قصه در قالب یک فیلم کوتاه ارسال می شود قصه گو در قسمت هایی ازفیلم  قصه می تواند باشد تصاویر و انیمیشن و ابزارهای مناسب خلاقانه در تولید اثر وجود داشته باشد هدف تولید یک چار چوب و بیس مناسب برای تولید قصه است نه فیلم، تا یک کار حرفه ی تولید شود

مدرس کارگاه همچنین عنوان ساخت: شیوه اجرا، لحن، ورود به قصه و مهم تر از همه خلاقیت در قصه گویی 90 ثانیه ای اهمیت دارند.

لازم به ذکر است، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش‌های ملی، بین‌المللی، قصه‌گویی برتر، ۹۰ ثانیه‌ای و پادکست برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =