کد خبر: 304807
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
بازدید 117
افتتاح مجموعه نقالی و شاهنامه خوانی در کانون پرورش قم

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: مهمترین و اساسی‌ترین وظیفه کانون پرورش فکری، کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان قم ،حامد حجتی مدیر کل استان قم  عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان قم سابقه حدودا پنجاه ساله دارد و می‌توان گفت در کشور یکی از کانون‌های پرورش فکری قدیمی محسوب می‌شود.
وی افزود: در مجموعه کانون از کودکان ۴ ساله تا نوجوانان ۱۸ ساله پذیرش می‌شوند تا به کشف و پرورش استعدادهای آنها پرداخته شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم توضیح داد: در استان قم ۱۰ مرکز کانون پرورش فکری وجود دارد که هر مرکز شامل یک کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان است بعلاوه مجموعه فعالیت‌های چهل گانه که انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای کانون سال کم کاری بود، ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونا بخش عظیمی از فعالیت‌های کانون در سال ۹۹ متوقف شد و از آنجایی که کودکان در این مراکز رفت و آمد می‌کردند حساسیت‌ها بیشتر و جدی‌تر اعمال شد.
حجتی اظهار کرد: باتوجه به تدابیری که در کلیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اتفاق افتاده و مجموعه فعالیت‌هایی که با موضوع کرونا شکل گرفته می‌توان گفت در سال جاری شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
وی ضمن اشاره به برنامه‌های سال پیش رو افزود: بنا به برنامه ریزی‌های تعریف شده بر اساس وضعیت کرونایی امید است سال۱۴۰۰ سالی پویا و پر قدرت باشد تا بار دیگر شاهد فعالیت‌های کانون پرورش فکری در سبد خانواده‌ها باشیم.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم درخصوص برخی از اقدامات جدی کانون تصریح کرد: کانون پرورش فکری درحال برگزاری مجموعه کلاس‌های بر خط با فضای فرهنگی هنری است که علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://qom.kpf.ir/ مراجعه کنند، همچنین همزمان با روز جهانی فردوسی یک مرکز نقالی و شاهنامه خوانی در استان قم افتتاح خواهد شد که فرصت خوبی برای علاقه مندان به حوزه ادبیات کهن فارسی است.
وی ادامه داد: کانون پرورش فکری متولی برگزاری جشنواره بزرگ قصه گویی در کشور است که به صورت ملی فراخوان داده شده و استان قم نیز به جهت ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند حرف‌های متفاوتی در حوزه قصه گویی داشته باشد، در همین راستا مردم استان می‌توانند از طریق پیگیری اخبار کانون از جزئیات این جشنواره اطلاع پیدا کنند تا اتفاقات خوبی در این حوزه برای شهر قم حاصل شود.
حجتی عنوان کرد: کانون پرورش فکری در ماه مبارک رمضان به صورت اختصاصی و با مشارکت نهاد کتابخانه‌های استان، درحال برگزاری یک دوره تفسیر دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه برای همکاران است تا ازطریق این فرصت پیش آمده در زمینه مباحث مناجاتی و اخلاقی تجهیز و آماده شوند و با اطلاعات و آمادگی بیشتری در خدمت بچه‌ها باشند.
وی ضمن تاکید براینکه مسئولین فرهنگی و خانواده‌ها نباید از کودکان و نوجوانان غافل شوند، افزود: مخاطب جدی کانون پرورش فکری، به طور اختصاصی کودکان و نوجوانان هستند و همانطور که می‌دانیم کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین قشر موجود در جامعه در مواقع بحران هستند، کرونا نیز یک بحران است و اگر مراقب بچه‌ها نبود و تدابیر لازم اندیشیده نشود بیشترین لطمه را در آینده از این بحران متوجه این قشر خواهد شد، لذا از تمامی متولیان مراکز فرهنگی اجتماعی کشور بخصوص در استان قم تقاضا می‌شود در راستای تدارک فعالیت‌ها و برنامه‌های لازم جهت پیشگیری از آسیب‌های جدی برای کودکان و نوجوانان با کانون همکاری کنند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم خاطر نشان کرد: صرف محدود کردن بچه‌ها ممکن است آسیب‌های جدی در پی داشته باشد، بایستی از راه درست از آنها مراقبت کرد و کانون پرورش فکری نیز در حد توان در کنار اولیا و خانواده‌ها در خدمت کودکان و نوجوانان است.
وی درخصوص ظرفیت‌های کانون پرورش فکری استان قم برای رشد هنرمندان در سطح کشور، ادامه داد: بسیاری از چهره‌های برجسته هنری استان قم در گذشته در کانون و در حوزه‌های مختلف ادبیات نمایشی، تئاتر، نویسندگی و غیره دوران نوجوانی خود را سپری کرده‌اند، همچنین کانون پرورش فکری قم تعدادی شهید از میان اعضا و همکاران داشته و نقش آفرینی کرده، امید است که پس از این نیز استعدادهای بیشتری از کودکان و نوجوانان قمی کشف کرد و طوری پرورش پیدا کنند که از استعداد و هنر خود به بهترین نحو جهت ارتقاء کشور بهره ببرند.
حجتی توضیح داد: می‌توان گفت تقریبا استان قم قطب مطبوعات کودک و نوجوان کشور است و با همکاری چند نشریه همچون سلام بچه‌ها، پوپک و سنجاقک که نشریات خوش نامی در سطح کشور هستند و بخش زیادی از نویسنده‌های فعال آن از هم استانی‌های ما هستند، همچنین عمده کسانی که در مطبوعات کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند همان کسانی هستند که به عنوان مربی و همکار در کانون پرورش فکری نیز حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =