قصه و قصه گویی واسطه تربیتی وقصه گو انتقال دهنده هویت دینی و ارزشهای اخلاقی است

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی در جمع مربیان مراکز کانون استان از قصه و قصه گویان به عنوان واسطه تربیتی و ناقلان هویت دینی و ارزش‌های اخلاقی یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در حاشیه برگزاری دوره آموزشی آشنایی با پادکست قصه گویی، طی سخنانی از کانون به عنوان موثر ترین نهاد در جهت ترویج غیر مستقیم فرهنگ و هنر نام برد.

وی با بیان اینکه کانون در حال آمادگی برگزاری بیست و سومین جشنواره قصه گویی بین المللی است اظهار داشت: کانون به عنوان پرچم‌دار قصه‌گویی در کشور است که با توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی و تبیین اهمیت و نقش قصه گویی برای همه اقشار جامعه، ضمن احیای سنت قصه گویی توانسته است با بازگو کردن این هنر به رشد تخیل و تقویت مهارت‌های اجتماعی و استعدادهای درونی کودکان و نوجوانان بپردازد.

رییس دبیرخانه جشنواره در کانون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بیست و سومین جشنواره قصه گویی شاخه جدیدی با عنوان پادکست قصه گویی برای رقابت علاقه‌مندان  ایجاد شده است افزود: اگر چه شیوه‌های سنتی قصه‌گویی مورد علاقه کودکان است اما، قصه گویی در بستر رسانه‌های نوین و پادکست، فضای جدیدی برای جذب بیشتر مخاطب به هنر قصه گویی فراهم می کند که بر همین اساس این دوره آموزشی برای بهره مندی بیشتر مربیان و علاقمندان قصه گو از این بسترها پیش بینی شده است.

وی در پایان خطاب به مربیان حاضر در این دوره آموزشی از جشنواره قصه گویی به عنوان محلی برای تبادل تجربه و وسیله‌ای برای بالا بردن توان قصه گویی یاد کرد.

گفتنی است دوره آموزشی آشنایی با پادکست قصه‌گویی با حضور علیرضا آقایی مسئول کمیته پادکست بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه با مشارکت واحد آموزش و پژوهش و انجمن قصه گویی کانون خراسان جنوبی به صورت مجازی در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =