کانونی‌ها میهمان سفره رحمت و برکت الهی شدند

ویژه‌برنامه‌های ماه میهانی پروردگار، از سوی همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، با پیچیدن عطر ربنّا، همکاران ستادی، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون به استقبال ماه مبارک رمضان‌ رفتند و میهمان خوانِ گسترده رحمت و برکت الهی شدند.

ویژه‌برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری در این ایام، نگاهی ویژه به تعمیق باورهای دینی اعضا و افزایش گستره‌ی آگاهی‌های اسلامی کودکان و نوجوانان داشت و مربیان با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و کتاب‌محور، نسبت به پرورش حس دینی مخاطبان اقدام‌کردند.

این درحالی‌است که همه‌گیری ویروس کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ظرفیت‌های کانون در ارایه‌ی خدمات فرهنگی بر بستر فضای مجازی و برگزاری کارگاه‌های عمومی برخط را در اولویت قرارداد و تعامل سازنده کانون، عضو و خانواده نیز بسترساز اجرای فعالیت‌های متنوع و خلاقانه شد.

برهمین اساس، مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون به تبیین و تشریح جایگاه و اهمیت ماه مبارک رمضان برای نسل کودک و نوجوان پرداختند و با اشاره به آیات قرآن کریم، احادیث معصومین(ع)  و روایات اسلامی، بر لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های ماه میهمانی الهی تاکیدکردند.

درهمین‌حال، تولید و انتشاری محتوای مناسب نیز مورد توجه قرارداشت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مربیان و  اعضا در ارایه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی در دستورکار قرارگرفت.

مربیان و اعضای کانون استان گیلان دراین میان، به آماده‌سازی کلیپ با محوریت ماه مبارک رمضان،  شب‌های قدر و معرفی شخصیت مولی الموحدین، امام علی(ع) پرداختند و با اشتراک‌گذاری آثاری در زمینه نقاشی، خوش‌نویسی، متن ادبی و قصه‌گویی، درجهت آشنایی افزون‌تر مخاطبان با سیره‌ی عملی و ویژگی‌های شخصیتی این امام همام گام‌برداشتند.

این حرکت‌های فرهنگی هم‌چنین، با انتشار دعاهای ماه مبارک رمضان و فایل‌های صوتی و تصویری حاوی دل‌گویه‌های اعضا و مربیان همراه‌شد.

 همکاران ستادی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان گیلان نیز با برگزاری محفل«سی‌روز اُنس با قرآن»، برپایی نمازجماعت و هم‌خوانی ادعیه ماه مبارک رمضان، از برکت‌های ماه رحمت و برکت الهی برخوردارشدند.

برپایی محفل اُنس با قرآن

طی برپایی این محفل معنوی که به‌منظور طرح مسایل دینی و فرصت‌سازی از موهبت‌های ماه رحمت‌الهی صورت‌گرفت، قرائت حضوری آیاتی‌چند از قرآن کریم در دستورکار قرارداشت و در ادامه نیز همکاران ستادی به  ترتیل‌خوانی مجازی روزانه یک جزء از کلام‌الله قرآن مجید پرداختند.

عنوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =