نشست توجیهی آشنایی با قصه‌های مدرن و نوآورانه در کانون خراسان جنوبی برگزار شد

انجمن قصه‌گویی نوجوان کانون خراسان جنوبی با دعوت از «وحید خسروی»، قصه گوی برگزیده بین المللی، مدرس قصه‌گویی و مسئول بخش قصه‌‍گوی برتر بیست و سومین جشنواره بین المللی، نشست توجیهی آشنایی با قصه‌های مدرن و نوآورانه را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، وحید خسروی مدرس قصه‌گویی و مسئول بخش قصه‌گوی برتر جشنواره بیست و سوم قصه گویی در این نشست که ظهر روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور مربیان و علاقمندان به قصه گویی به صورت مجازی برگزار شد مربیان کانون را قصه گویانی قوی و توانمند دانست که در هر شرایطی توانایی اجرای قصه گویی خود را به اثبات رسانده اند.

وی ضمن تشریح کامل بخش قصه‌گوی برتر به عنوان بخش جدید جشنواره بین المللی گفت: در این بخش از جشنواره بر اساس شیوه نامه در مرحله اول، در سه رده سنی، کودک نوجوان و بزرگسال قصه‌های منتخب در اختیار هنرمندان قصه گوی واجد شرایط قرار می گیرد و در نهایت ۵ قصه گو به مرحله ی نهایی راه پیدا خواهند کرد.

مسئول بخش قصه گوی برتر جشنواره بیست و سوم افزود: رقابت در مرحله نهایی شامل دو بخش اجرای قصه و اجرای کارگاه خواهد بود که قصه گویان به اجرای یک قصه از متون پیشنهادی دبیر خانه و یک قصه  نیز بر اساس موضوع پیشنهادی به صورت بداهه اجرا خواهند کرد و در بخش اجرای کارگاه نیز بر اساس مقالات، کتاب‌ها و تجربیات خود به برگزاری کارگاه می پردازد.

این قصه گوی برگزیده بین المللی در ادامه به طرح مباحث خود در خصوص قصه‌های نوآورانه و مدرن پرداخت و از این گونه قصه ها به عنوان نیاز کودکان ونوجوانان امروز که ارتباط بهتری با تکنولوژی روز دارند یاد کرد.

خسروی با بیان ویژگی‌های قصه‌های مدرن و نوآورانه گفت: در این گونه از قصه ها، هنرمند قصه گو، قصه‌های کلاسیک را متناسب با شرایط و با ابزار با تکنولوژی های روز به مخاطب ارایه می کند.

وی قصه گویی مدرن را شامل دو بخش قصه و اجرای آن دانست که اجرای به روز روایت می شود و به مربیان حاضر توصیه کرد که در این نوع از قصه گویی مرز بین روایت‌گری قصه با حالت نمایش و بازیگری را مشخص و تفکیک کنند.

مدرس این نشست توجیهی در ادامه به شیوه‌ها و ملاک‌های داوری نیز اشاره کرد و به سوالات مربیان در خصوص قصه های مدرن و ملاک‌های انتخاب این قصه‌ها پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =