نشست توجیهی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد

نشست توجیهی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان هرمزگان با هدف روشنگری بیشتر پیرامون این رخداد مهم فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با حضور مدیر کل کانون هرمزگان، معاون فرهنگی و اجرایی، کارشناسان و مربیان نشست توجیهی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دو ساعته پروین پشتکوهی مدیر کل کانون هرمزگان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در لیالی قدر گفت: کانون برای پرورش و هدایت استعدادهای کودکان و نوجوانان استان هرمزگان قدم برمی‌دارد. قصه‌گویی از فعالیت‌های اساسی کانون است و برای همین کانون سالهای بسیاری روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

رییس بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی هرمزگان افزود: قصه‌گویی پایه همه فعالیت‌هاست و پیش از شروع هر فعالیت ضروری است و هدف ما این نیست که بچه‌ها قصه‌گو شوند بلکه هدف ما آن است که بچه‌ها بتوانند به راحتی مقاصد خودشان را بیان کنند و از میان قصه‌ها تجارب بسیاری کسب کند و روایتگری کنند و با دیگران گفت و گو کنند.

پشتکوهی گفت: بسیار در جامعه دیده شده که بسیاری از بزرگسالان در بیان مقاصد خود با مشکل روبرو هستند و بنابراین قصه‌گویی تمرینی برای خوب زندگی کردن است و افزایش اعتماد به نفس است.

مدیرکل کانون افزود: خوشحالم که امروز انجمن قصه‌گویی داریم و خدا را شکر اقدامات موثری انجام شده است و در هفته گذشته از مجموعه قصه‌های صوتی رونمایی کردیم و ان‌شاالله بزودی دفاتر بعدی این مجموعه منتشر خواهد شد.

از شما همکاران درخواست دارم برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره اهتمام ورزند و توجه بیشتری به جلب مشارکت عموم در این جشنواره داشته باشند و به گویش‌های محلی هرمزگان در بیان قصه‌ها توجه مخصوص داشته باشند.

در ادامه این نشست دو ساعته ضمن قرائت شیونامه جشنواره  عفت تفضلی نماینده انجمن قصه‌گویی کانون هرمزگان به توضیح و تفسیر بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت به سئوالات و ابهامات همکاران پاسخ داد.

در پایان این نشست مجازی راحله خادمی کارشناس آموزش و پژوهش پیرامون نحوه استفاده از نرم‌افزارهای موجود در ساختن پادکست توضیحاتی ارائه کرد.

گفتنی است بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها، ایثار و از خودگذشتگی با اجرای قصه‌گویی زنده توسط دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برگزار می‌شود.

علاقه مندان می‌توانند به پایگاه اینترنتی به آدرس www.kanoonfest.ir مراجعه و ثبت نام کرده و آثار خود را ارسال کنند. آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ خرداد سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =