با نگاه نو محققین، ابعاد مختلفی از قصه و قصه گویی مشخص می شود

وبینار برخط توجیهی بخش علمی و پژوهشی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی ویژه ادارات، دانشگاه ها ومراکز علمی تحقیقاتی با حضور سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون پرورش استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سید محمد قلمکاریان قصه گویی را یک روش فعال برای پرورش قوه خلاقیت و تفکر دانست و گفت: سطح دانش و یادآوری برای کامل کردن یک داستان ناتمام یا ساختن یک داستان جدید کافی نیست و نیاز است انسان دست به ترکیب آموختها و رویاها بزند و به ارزشیابی مفید بودن یاتناسب داشتن افکار خود با محتوای داستان و کنکاش برای ربط دادن آن افکار بپردازد و به دنبال راههای نو برای آن باشد.

وی افزود: با نگاه نو محققین، ابعاد مختلفی از قصه و قصه گویی مشخص و دریچه تازه ای بر روی کودکان و نوجوانان باز می شود و با ارائه مقاله های علمی، اهمیت و ضرورت قصه و قصه گویی برای همگان آشکار می شود. 

مدیر کل کانون استان اصفهان به فراخوان بخش علمی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی اشاره کرد و گفت: مقاله‌های علمی برای شرکت در این رویداد باید با مضامین کارکردی قصه‌گویی در ابعاد فرهنگی، روان‌شناختی و جامعه شناختی، در زمینه‌ی اجرایی نیز شامل اصول قصه‌گویی، روش‌های تکمیلی و شیوه‌های قصه‌گویی و در حوزه محتوایی قصه‌گویی و رویکردهای نقد ادبی باشد.

قلمکاریان گفت: علاقه‌مندان تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به نشانی تهران، خیابان فاطمی، خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ساختمان معاونت فرهنگی ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =