«بازگشت به ماه» موضوع سومین نشست علمی کانون البرز

به همت انجمن نجوم کانون البرز سومین  نشست هفته جهانی نجوم، با حضور«محسن رشیدی» از اعضای فعال این  انجمن و با موضوع «بازگشت به ماه» برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، فرزانه ایرانپاک مسوول واحد و انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، هدف از برگزاری این نشست مجازی را که شامگاه روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰  با حضور جمعی از همکاران کاتون و اعضای علاقه‌مند انجمن برگزار شد، گرامی‌داشت هفته جهانی نجوم  با استفاده از توانمندی‌های اعضای انجمن معرفی کرد و با بیان این که بشر به لطف اندیشه سیال علمی تا کنون چندین بار به ماه سفر کرده است بحث در مورد ماه را به محسن رشیدی عضو فعال انجمن سپرد.

محسن رشیدی ، عضو فعال  و پژوهشگر نوجوان حوزه نجوم  نیز  در این نشست  مجازی به معرفی ماه  پرداخت و در مورد سابقه حضور انسان در این کره آسمانی در ماموریت آپولو سخن گفت و از حضور احتمالی انسان‌ها  در ماه و زمان مجدد آن از نوجوانان حاضر سوال کرد.

این عضو انجمن ماه را خالی از جو و اتمسفر معرفی کرده و سفر انسان به ماه را فقط برای اکتشاف ندانسته و ماه را از جایگزین‌های احتمالی زندگی به جای زمین و تفکرات انسان‌ها در این باره و سایر مقاصد آنان  سخن گفت.

این نوجوان با ارسال تصاویر سفر انسان به ماه  و ماه نورد چرخ داری که  برای مطالعه سطح ماه رفته بوده  و سفینه های فضایی با سرنشین وبی سرنشین  سخن گفته و در خصوص تشخیص تصاویر واقعی از تصاویر غیر واقعی از سطح ماه مطالبی را عنوان کرد.

بازگشت انسان به ماه با پخش نماهنگ و معرفی پروژه آرتمیس ناسا با ذکر جزئیات و برنامه سازمان فضایی ایران برای فرستادن اولین انسان به فضا تا سال ۱۴۱۰ و پاسخ به سوالات مخاطبان از دیگر بخش‌های این نشست نجومی بود .

لازم به توضیح است که انجمن نجوم کانون البرز ویژه برنامه‌های دیگری را نیز برای علاقه‌ مندان به مناسبت هفته جهانی نجوم برگزار کرده و  می‌کند که در مهم‌ترین آن‌ها ساعت ۲۰ الی ۲۱ روز یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت۱۴۰۰،خسرو جعفری زاده، منجم، مدرس، عکاس نجومی و مدیر باشگاه نجوم تهران با موضوع «رصد زیبایی‌های آسمان شب با چشم غیر مسلح»، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و تمامی دوست‌ داران علم ستاره‌شناسی و رصد می‌توانند از طریق پیوند  alborz.kpf.ir/live   در این نشست مجازی حضور پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =