آیین بازگشایی  مرکز شاهنامه‌خوانی در کانون قم رخدادی بسیار همایون است

شاعر، نویسنده و شاهنامه‌پژوه نامدار کشور گفت: بی‌گمان گشایش چنین پایگاه شاهنامه‌ای در شهر کهن قم، رخدادی بسیار همایون و مایه شادمانی بسیار من است که می‌بینم گونه‌ای خیزش فرهنگی بر پایه شاهنامه در سراسر ایران زمین، آغاز گرفته است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان قم، دکتر جلال‌الدین کزازی کشور در پیامی تصویری که در مراسم آغاز به کار مرکز تخصصی خوانش متون کهن در قم پخش شد، اظهار کرد: آیین بازگشایی شاهنامه‌خوانی در کانون قم را به دست اندرکاران و نونهالان قمی، فرخ‌بال می‌گویم.
وی ادامه داد: بی‌گمان گشایش چنین پایگاه شاهنامه‌ای در شهر کهن قم، رخدادی بسیار همایون است. مایه شادمانی بسیار من است که می‌بینم گونه‌ای خیزش فرهنگی بر پایه شاهنامه در سراسر ایران زمین، آغاز گرفته است.
این شاهنامه‌پژوه نامدار کشور با تاکید بر اینکه این خیزش از چند دید، ماندگار و پایدار خواهد بود، ابراز کرد: از سویی این خیزش به پاس کودکان و نونهالان پدید آمده است، از سوی دیگر کسانی که در این خیزش کوشایند و با شور و تلاش می خواهند کودکان و نوجوانان ایرانی را با شاهنامه آشنایی بدهند، بانوان هستند و دیگر اینکه زمینه و بستر این خیزش، «شاهنامه» است.
کزازی در پایان خاطرنشان کرد: شاهنامه، نامه فرهنگ و منش و اندیشه ایرانی است. ما اگر می‌خواهیم ایرانیانی راستین و سرشتین باشیم، ایرانیانی که شایسته نام بلند و ارجمند ایرانی هستند، چاره‌ای جز آن نداریم که نونهالان و کودکان و نوجوانان‌مان را با جهان شاهنامه که همان جهان ایرانی است، آشنایی بدهیم.
گفتنی است مرکز تخصصی خوانش متون کهن در قم، سومین مرکز در کشور است که با هدف خوانش و گفت وگو درباره متون کهن فعالیت خود را در گام نخست با خوانش شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی آغاز کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =