تبدیل خانه‌ی تاریخی معماریان به خانه‌ی موزه کودک در سمنان

خانه‌ی تاریخی معماریان سمنان پس از مرمت به خانه‌ی موزه کودک تبدیل می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در جلسه‌ی هم‌اندیشی و مراسم بازدید از پیشرفت مرمت خانه‌ی تاریخی معماریان که سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان، کارشناسان آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند، ضمن قدردانی از نگاه ویژه شهردار سمنان به کودکان شهر اخلاق، از هم‌راهی این نهاد فرهنگی با شهرداری برای تأسیس موزه‌ی کودک خبر داد و گفت: توجه به رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌ی کودک و نوجوان بسیار حائز اهمیت بوده و امید است با هم‌افزایی دستگاه‌های همسو، بتوان به توسعه‌ی فعالیت‌های این‌حوزه‌ که ریشه در تقویت انگیزه‌ی عمومی و مهارت‌های فردی و اجتماعی مخاطبان در مدت زمان طولانی دارد، بیانجامد.

شهردار سمنان نیز طی این بازدید اظهار داشت: کودکان، سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه‌ای محسوب شده و نیاز است به تمامی ابعاد اجتماعی، عاطفی، شخصیتی و هوشی آنان در کنار مراقبت‌های جسمانی توجه خاص شود.

ناظم رضوی در ادامه افزود: شهرداری سمنان در دوره‌ی پنجم مدیریت شهری، مرمت و بازآفرینی ۱۸ بنا را در دستور کار قرار داده که برخی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی هم‌چنین یادآور شد: برای هر بنای تاریخی، کاربری خاصی پیشنهاد شده و برای خانه‌ی تاریخی معماریان پس از مرمت و بازآفرینی، کاربری خانه‌ی موزه کودک پیش‌بینی شده که در راستای برنامه‌ی راهبردی و عملیاتی شهر دوست‌دار کودک سمنان است.

گفتنی  است؛ خانه‌ی تاریخی معماریان در مرکز شهر سمنان با مساحت ۶۰۰ متر مربع باقی‌مانده از دوره‌ی قاجار و پهلوی اول بوده که تا پایان سال پس از مرمت به خانه‌ی موزه کودک تبدیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =