مهرواره ادبی« نخل‌های سربلند» برگزیدگان خود را شناخت

فراخوان مهرواره ادبی « نخل‌های سربلند» که به همت کانون پرورش فکری استان‌های گلستان و خوزستان با هدف قدردانی، گرامی‌داشت یاد و خاطره و بازتاب ایثارگری‌های مدافعان هشت سال دفاع مقدس و جان برکفان امنیت کشور برگزار شده بود، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، آیین پایانی مهرواره ادبی « نخل‌های سربلند» عصر رو دوشنبه  ۳ خرداد ۱۴۰۰، با حضور مدیرکل کانون گلستان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل کانون خوزستان(به‌صورت مجازی) و علاقمندان برگزار شد.

محبوبه رجب‌نسب در ابتدای برنامه با تشریح اهداف این مهرواره، که مهمترین آن گرامی‌داشت یاد و خاطره ایثارگری‌های مدافعان هشت سال دفاع مقدس بود، اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد یک رویداد بزرگ حماسی و تاریخی برای ملت ایران است.

محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان
محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان

وی با بیان ضرورت اهمیت آشنایی نسل آینده با این واقعه بزرگ، تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان ارزش اینکار را به کودکان و نوجوانان به‌عنوان نسل آینده‌ساز منتقل کرد، برگزاری برنامه‌هایی مانند مهرواره نخل‌های سربلند و بیان رشادت ها از طریق شعر و داستان است که باعث آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.

 مدیرکل کانون گلستان در ادامه با برشمردن قالب آثار این جشنواره که شامل شعر و داستانک بود، از دریافت ۴۶ اثر شعر و  ۲۸ اثر در قالب داستان خبر داد و مجموع آثار ارسالی در این جشنواره را ۷۵ عنوان کرد.

 او در پایان از همراهی تمامی کارشناسان و مربیان کانون دو استان، که در برگزاری این مهرواره نقش به‌سزایی ایفا کردند، تشکر و قدردانی کرد.

وحید کیانی مدیرکل کانون خوزستان نیز با برقراری ارتباط مجازی در این برنامه، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه، سوم خرداد و پیروزی خرمشهر را نمادی از مقاومت، ایستادگی و پیروزی در برابر دشمنان دانست.

وی در ادامه غزلی را با عنوان«جای پدر» به حاضرین در این برنامه تقدیم کرد.

سرهنگ محمدرضا کاظمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای عملیات بیت‌المقدس ، تقارن سوم خرداد و سالروز پیروزی خرمشهر را با پیروزی مقاومت فلسطین به فال نیک گرفت.

کاظمی با بیان اینکه همه ما به شهدا مدیون هستیم، از هنر به‌عنوان ابزار قوی برای ترویج فرهنگ، خصوصا فرهنگ دفاع مقدس یاد کرد.

شعرخوانی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گلستان و خوزستان، قرائت بیانیه هیات داوران و اعلام اسامی برگزیدگان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در آیین اختتامیه مجازی مهرواره ادبی« نخل‌های سربلند» بود.

گفتنی‌است فراخوان مهرواره ادبی « نخل‌های سربلند» به همت کانون پرورش فکری استان‌های گلستان و خوزستان منتشر شده بود.

اسامی برگزیدگان مهرواره ادبی نخل‌های سربلند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =