بازدید مجازی کودکان و نوجوانان خوزستانی و همدانی از موزه جنگ خرمشهر

با همکاری کانون پرورش فکری خوزستان و همدان در قالب ویژه برنامه «حماسه و پیروزی» به‌مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر، کودکان و نوجوانان مراکز کانون دو استان همدان و خوزستان از موزه جنگ خرمشهر به صورت مجازی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، این ویژه‌نامه به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو خرمشهر و با حضور معاونین فرهنگی، جمعی از کارشناسان، مربیان و اعضای کودک و نوجوان مراکز دو استان خوزستان و همدان پخش شد.

در بخش اول این برنامه‌ی زنده معصومه ابراهیمی معاون فرهنگی کانون استان همدان به عنوان فرزند شهید به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد کتاب «دختر شینا» روایت خاطرات قدم‌خیر محمدی همسر سردار شهید ستار ابراهیمی از شهدای برجسته‌ی استان همدان پرداخت. این کتاب به قلم بهناز ضرابی‎‌زاده مدیریت کل کانون استان همدان نگاشته شده است.

در ادامه‌ی ویژه برنامه‌ی«حماسه و پیروزی»، کودکان و نوجوانان در قابی مجازی به بازدید از موزه‌ی جنگ خرمشهر، نخستین و پربازدیدترین موزه دفاع مقدس پرداختند.

بر اساس این گزارش، عباس حربی جانباز جنگ تحمیلی و مسئول کمیته راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس،  سه گالری مختلف این موزه، شامل خرمشهر پیش از جنگ، خرمشهر در جنگ و خرمشهر پس از جنگ را در معرض نمایش مجازی قرار داد و به شرح کامل از هر بخش پرداخت.

وی با بیان خاطرات تاثیرگذار خویش از دفاع مقدس کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این برنامه را با وقایع آزادسازی خرمشهر و ابعاد کمتر شنیده‌شده از جنگ آشنا کرد.

ارائه‌ی توضیحات مفصل در موردِ، وسایل به‌جا مانده از شهدا، بقایای اصابات گلوله و خمپاره بر دیوارها، تصاویر ویرانی‌ها و صدمات وارد شده به شهر و همچنین تصاویر خاطره‌انگیز دلاوری‌ها، رشادت‌ها و  آزادسازی خرمشهر از جمله موارد دیگری بود که حربی در این برنامه به بیان آن‌ها برای شرکت‌کنندگان  پرداخت.

این رویداد فرهنگی با شعرخوانی و پخش نوحه‌های خاطره‌انگیز دفاع مقدس به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =