پژواک حماسه سوم خرداد در کارگاه‌های مجازی کانون پیچید

ویژه‌برنامه‌ سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بار دیگر نغمه‌ آزادی و میهن‌پرستی را تکرار کردند.

بنابر این خبر، در سوم خرداد ۱۴۰۰ فعالیت‌های مجازی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان کرمان با نوای «ممد نبودی ببینی» کویتی‌پور آغاز شد و با معرفی شخصیت قهرمان‌های معاصری چون «محمد جهان‌آرا» دنبال شد.

همچنین در سالگرد این روز خاطره‌ساز کتاب‌های «عبور از کارون»، «کفش‌های بابا» و «شهر بی‌خاطره» برای درک بینش و منش مردان و زنان روزهای دفاع مقدس از سوی مربیان کانون استان به کودکان و نوجوانان آینده‌ساز معرفی و تفاوت واژه «جنگ» و دفاع مقدس برای آن‌ها شرح داده شد.

روایت ۵۷۸ روز مقاومت، فداکاری و ایثار با انتشار پادکستی همراه با حس و حال روزهای تاریخی دفاع مقدس، تکرار ذکر «یا علی‌بن‌ابیطالب» که رمز عملیات بیت‌المقدس بود، قصه‌گویی‌ قصه «راز کشتی‌ها» و معرفی وقایع و سرزمین ادامه یافت و مشاهده عکس‌های نوجوانان شهید حماسه آزادسازی خرمشهر، تصویرخوانی کتاب مصور آزادسازی خرمشهر و ساخت لاله‌های کاغذی یاد شهدا را در دل و دست ‌بچه‌ها زنده کرد.

این در حالی است که، در کارگاهی مجازی ویژه سوم خرداد برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دفاع از استقلال، تمامیت سرزمین و ارزش‌های مقدس کشور با زنده کردن تصویر نماز شکری که با آزادسازی خرمشهر در مساجد خوانده شد، تداعی و اینچنین بیان شد: «هر ملتی در طول تاریخ خود مراحل سختی را پشت سر می‌گذارد و عبور سرافرازانه از آن‌ها بسیار غرورآفرین و ارزشمند است.»

بر همین اساس، ننه پیرزن قصه‌گوی کانون کرمان هم در ارتباطی مجازی با اعضای کانون کرمان گفت: «چون مردم خرمشهر برای مبارزه با دشمن و این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند، مقاومت‌شان حماسه‌ای از یاد نرفتنی است.» و با حوصله به سوال‌های کودکان این سرزمین در رابطه با فتح خرمشهر و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =