«قصه‌های نود ثانیه‌ای» موضوع نشست انجمن قصه‌گویی کانون سیستان و بلوچستان

هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های دبیرخانه‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در سیستان و بلوچستان نشست انجمن قصه‌گویی با موضوع «قصه‌های نود ثانیه‌ای» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست انجمن قصه‌گویی کانون استان با موضوع «قصه‌های نود ثانیه‌ای» برگزار شد.

در این نشست مجازی، رابط قصه‌گویی استان گفت: قصه‌گویی، به عنوان یک هنر پایدار، محدود به زمان و مکان نیست و با بهره‌گیری از ظرفیت آن می‌توان راه «بهتر زندگی کردن» را تمرین کرد.

عالیه سجادی در ادامه با اشاره به افزودن بخش نود ثانیه‎ای به جشنواره‌ی قصه‌گویی، آن را نشان از پویایی این هنر دانست و عنوان کرد: این بخش، که به آن «قصه‌ی زندگی من» گفته می‌شود، مجموعه‌ای از امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها، ایثار و از خودگذشتگی و نکته‎های پندآموز و عبرت‌آفرین را در برمی‌گیرد.

من و کرونا، روایت ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان، روایت زندگی در روزهای قرنطینه، روایت مهربانی و همدلی با دیگران، دیروز غرورآفرین؛ فردای افتخار آفرین، روایت جانفشانی‌های سربازان و رزمندگان انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم، شهدای هسته‌ای و قهرمانان حوزه‌ی علم و دانش از جمله محورهای موضوعی این بخش از جشنواره بود که کارشناس فرهنگی کانون استان در این نشست انجمن به آن اشاره کرد.

پاسخگویی به پرسش‌های حاضران و به اشتراک‌گذاری تعدادی از قصه‌های نود ثانیه‌ای بخش پایانی این کارگاه بود.

گفتنی است بر اساس فراخوان منتشر شده، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع بیماری کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف تا 25 خرداد ۱۴۰۰ فرصت دارند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی  www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =