پادکست قصه‌گویی، فرصتی برای بروز کردن این هنر است

در استقبال از بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی، کارگاه آموزشی مجازی «پادکست قصه‌گویی» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های قزوین و البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 5 خرداد 1400، نخستین نشست کارگاه آموزشی «پادکست قصه‌گویی» با حضور مربیان فرهنگی کانون استان قزوین و البرز در بستر فضای مجازی برگزار شد.

این کارگاه با حضور«علی‌رضا آقایی» (کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی کانون استان ایلام)قصه‌گوی برگزیده، داور و مدرس قصه‌گویی و به همت واحد آموزش و پژوهش کانون استان‌های البرز و قزوین برگزار شد.

وی در آغاز وی با اشاره به این که بشر به دنبال خلاقیت است، استفاده از شیوه‌های تازه برای زنده نگه داشتن قصه‌گویی را به عنوان یک هنر قدیمی و تاثیرگذار، در فراگیری و اشتیاق برانگیزی برای آن بسیار اثرگذار دانست.

این مدرس افزود:می‌توان با حذف اصل و چارچوب قصه‌گویی، این هنر را با زمان تطبیق داد و به رشد و ارتقای آن کمک کرد. وی در ادامه با بیان این‌که شیوه‌های مختلف قصه‌گویی به تقویت اصل قصه‌گویی کمک می‌کند، پادکست را فرصتی برای بروز کردن هنر قصه‌ گویی دانست

آقایی با اشاره به این‌که یادگیری پادکست در سایر فعالیت‌های کانون هم می‌تواند برای مربیان کارآمد و راهگشا باشد، درباره کارآیی‌های متنوع پادکست برای مخاطبان خود توضیح داد.

وی با تاکید بر این‌که قبل از بروز کردن یک فعالیت، باید خود مربی بروز باشد، درباره اهمیت آگاهی و مهارت مربیان کانون درباره پادکست مواردی را مطرح کرد.

آقایی ارتباط از طریق صدا را فعالیتی خلاقانه خواند که به مخاطب فرصت «تصویرسازی» می‌دهد و به پویایی ذهن کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =