چهار جایزه سهم اعضای کانون از ششمین جشنواره خاتم

چهار عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به دریافت جایزه رتبه‌های اول و سوم بخش دانش‌آموزی و مقام دوم و جایزه ویژه هیات داوران بخش کودک و نوجوان شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیئت داوران بخش کودک و نوجوان این جشنواره متشکل از مصطفی رحماندوست، مجتبی رحماندوست، مجید قیصری، حمیدرضا شاه‌آبادی و محسن پرویز پس از  بررسی ۱۹۵ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۳۴۶ اثر در بخش دانش‌آموزی، داستان «دفتر زرد سیمی» اثر مائده‌سادات آبسردی عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی در استان سمنان را به عنوان رتبه اول و داستان «همان مرد مهربان» نوشته زینب صلاحی‌نژاد عضو کانون تهران را به عنوان رتبه‌ی سوم این بخش انتخاب کردند.
هیات داوران این بخش در بیانیه خود با اشاره به این‌که اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گاه با سوژه‌ها و تکنیک‌های خوب داستانی، آثار متفاوتی را برای پیامبر مهر رقم زده‌اند داستان «رقص پروانه‌ها» اثر یاسمین‌سادات میرحسینی عضو مرکز شماره ۳ کانون کرج در استان البرز را به عنوان رتبه دوم در بخش کودک و نوجوان معرفی کردند.
در همین حال هیات داوران جایزه ویژه خود را در این بخش نیز به داستان «یک لقمه نان از لابه‌لای کوه‌ها» نوشته الهه شعبانلو عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ کانون همدان اهدا کرد.
جشنواره‌ی خاتم که از سال ۱۳۹۴ از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار شده است به صاحبان آثار و به روایت‌های داستانی کوتاه با الهام از ویژگی‌های شخصیتی و سیره‌ی م رسول اکرم(ص) با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر، جوایزی اهدا می‌کند.
آیین پایانی ششمین جشنواره خاتم  روز  ۹ خرداد ۱۴۰۰ با حضور برگزیدگان و هیئت علمی جشنواره در فروشگاه کتاب زیتون واقع در میدان هفت تیر، خیابان کریمخان زند، نرسیده به خیابان ایرانشهر، ضلع جنوبی خیابان کریمخان، پلاک ۱۴۴ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار ‌شد.
لازم به یادآوری است در ششمین جشنواره ادبی خاتم از سوی اعضای مراکز کانون ۳۴۶ اثر تولید شد که شراره هاشم‌دباغیان، فرزانه رحمانی و هما اجتهادی در مرحله مقدماتی این آثار را داوری و برترین‌ها را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =