کد خبر: 305535
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
بازدید 417
برگزیدگان دومین جشنواره ملی تئاتر نمایشخانه معرفی شدند

در آئینی که بصورت همزمان در ۱۲ استان کشور برگزار شد از برگزیدگان دومین جشنواره تئاتر خانگی نمایشخانه تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، جشنواره نمایشخانه دومین فراخوان خود را فروردین ماه ۱۴۰۰ راستای ایجاد نشاط در جامعه و بهبود فضای خانواده‌های درگیر در بحران مقابله با کرونا بخصوص در ایام نوروز و آشنایی بیشتر خانواده‌ها با هنر فاخر تئاتر و دسترسی بیشتر شهروندان به این نمایش در سطح ملی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ اثر نمایشی از ۱۹ استان و ۳۸ شهر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید.

براین اساس در آئینی که بصورت همزمان در ۱۲ استان کشور برگزار شد از برگزیدگان دومین جشنواره تئاتر خانگی نمایشخانه تجلیل شد.

محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در این آیین ضمن قدردانی از دفتر امور اجتماعی استانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان استان و سازمان مردم نهاد نیمدری سبز اظهار داشت: جشنواره نمایش خانه آرامشی را از جنس هنر به خانواده ها هدیه داد. وی عنوان کرد: بوشهر به عنوان سرزمین هنر و حماسه، شعر و موسیقی با برگزاری جشنواره تئاتر خانگی، هنرمندانه به خانه‌های سراسر ایران ورود کرد و آرامشی از جنس هنر را در دوره شیوع کرونا به آنها هدیه کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره نشان داد که فعالیت هنری هنرمندان در این روزگار دشوار نیز متوقف نشده است و در شرایطی که کرونا بر همه ابعاد زندگی سیطره پیدا کرده و سبک جدیدی از زندگی را به ما تحمیل کرده، جشنواره نمایش‌خانه راهی برای ادامه ارتباط هنری است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تحکیم خانواده از جمله مواردی است که همه باید برای بهبود آن تلاش کنند و جشنواره نمایشخانه تلاش دارد با استفاده از رسانه تئاتر به آموزش خانواده‌ها بپردازد.

دبیر جشنواره در آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر خانگی نمایشخانه حضور پررنگ خانواده‌ها و استقبال از تئاتر خانگی را نشانه‌ای از استعداد بالقوه نهاد خانواده برای توسعه جشنواره‌های مشابه دانست.  محمد مظفری تاکید کرد: خانواده‌های ایرانی از دیرباز محل مناسبی برای برگزاری نشست‌های ادبی و هنری بوده و در نشست‌های خانوادگی، داستان خوانی شعر خوانی و نوازندگی رواج داشته؛ ما وظیفه داریم خانواده‌های امروزی را با قالب‌ها و شیوه‌های نوین هنری امروز آشنا کنیم.

رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری استان بوشهر نیز نمایشخانه را زمینه ساز ایجاد و یا تقویت ماهیت هنر در خانواده دانست و بیان کرد: در دومین جشنواره ملی نمایشخانه تلاش کردیم با هم افزایی و همکاری با دیگر نهادهای هم راستا ، گام های موثری در کشف و پرورش استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان این سرزمین برداریم.

در پایان این آیین که به میزبانی استان بوشهر و با حضور ویدئوکنفرانسی ۱۲ استان کشور برگزار شد هیئت داوران متشکل از وحید لک، فاتح باد پروا، رضا بهارلو، برگزیدگان دومین جشنواره ملی تئاتر نمایشخانه را به صورت زیر معرفی و تجلیل  کردند.

۱- مریم اسماعیلی از اندیمشک با نمایش (ساره)

۲ پریناز بابایی از همدان با نمایش (بیژن و منیژه)

۳- رضا فقیهی از تهران با نمایش (چله گردون)

۴- افشین سلطانی بخش از کرمانشاه با نمایش (رستم‌های ایران را صدا می زنم)

۵- مرجان آقا نوری از تهران با نمایش

۶- مارال ایزد بخش از بوشهر با نمایش شالوی پریشان

۷- سید محسن موسوی، مبارکه اصفهان با نمایش لطفاً هویج نباشیم

۸- حسین جهانگیری از اراک نمایش با (مهمانی مبارک)

۹- مهدی اکرمی آذر از مراغه نمایش با (سلام یادت نره)

۱۰- فاطمه (حلما) زارعی از بوشهر با نمایش (خان هفتم رستم)

۱۱- سارینا و زهرا صلح دوست از بوشهربا نمایش (ننه سرما و عمو نوروز)

۱۲- فرشته حق نظری از یاسوج با نمایش (تابلوی قدرت)

۱۳- مجتبی لاله زاری از یزد نمایش با (آیفن ۱۲)

۱۴- نازنین زهرا حسامی از بوشهر نمایش (شاهنامه خوانی زال و سیمرغ)

۱۵ محسن وظیفه پشتکوه از اردبیل شهرستان پارس آباد با نمایش (شیر و موش)

۱۶- مرجان خورسند از تهران با نمایش (روزهای کرونایی ما)

۱۷- ماهان صابری از هرمزگان شهرستان میناب با نمایش (مهمان ناخونده ای به نام کورنا)

۱۸-. علیسان سلمانپور از تبریز با نمایش (ماهی سیاه کوچولو)

۱۹-. آلما یوسفی از بوشهر نمایش (نبرد سهراب و گرد آفرید)

۲۰- مهرناز عالی حسینی از بوشهر با نمایش (رستم و تهمینه)

۲۱- محمد ابراهیم زاده بندر گناوه با نمایش مهره آرزوها

۲۲- ندا جوانمرد ازدزفول با نمایش عصر جادویی

۲۳- الناز زیارت زاده با نمایش عروسک من از بندر گناوه

۲۴- سلاله سرادار از بوشهر با نمایش نوروز و حاجی فیروز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =