کد خبر: 305588
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
بازدید 134
بیست‌ودومین انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان همدان برگزارشد

انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان همدان در بیست‌ودومین نشست خود، میزبان علی خانمرادی نویسنده و منتقد ادبی نام آشنای ‌کانون بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بیست‌ودومین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان این استان، دوشنبه ۱۷ خرداد ماه با حضور علی خانمرادی، نویسنده کودک و نوجوان برگزار شد.
دراین نشست علاوه بر خوانش آثار خانمرادی شرکت‌کنندگان را با ویژگی‌های انواع سوژه، زاویه دید، نحوه ارائه تصویر خوب در داستان آشنا کرد و پیرامون مباحث فوق به بحث و گفتگو پرداخت. 
علی خانمرادی، کشف سوژه در داستان را بسیار مهم قلمداد کرد وگفت: ما برای رسیدن به سوژه ناب می‌توانیم از سه منبع استفاده کنیم، که این منابع عبارتند از:
- تجربیات زیسته خود و دیگران، که آن را لمس کرده‌ایم.
- رسانه ها 
- تخیل و یا داستان‌های تخیلی که با آن سرو کار داریم.

این نویسنده نام آشنای کودک و نوجوان، به نقد و بررسی تعدادی از آثار اعضاء که از پیش در اختیار  وی گذاشته شده بود، پرداخت.
‏خانمرادی در پایان از نوع نگاه و سطح داستان اعضاء ابراز خشنودی کرد و آن را مرهون کار و تلاش مربیان و سعی اعضای موفق کارگاه‌های ادبی این استان دانست.
گفتنی است این نشست به مدت ۹۰ دقیقه در فضای مجازی با حضور ۳۵ نفر ازکارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان این انجمن برگزار شد.
لازم به ذکر است انجمن مجازی نویسندگان نوجوان استان همدان، هر جلسه میزبان یکی از  نویسندگان برجسته و مطرح نوجوان کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =