وقتی نقاشی کار می‌کنم حس بسیار خوبی دارم و ذهنم آزاد می‌شود

از سال ۱۳۹۵ عضو مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل است و باهدف ارتقا مهارت‌های زندگی، توانست با ثبت‌نام در کارگاه نقاشی علاقه خود را به فعالیت‌های هنری نشان داده و موفق به کسب گردن‌آویز طلا از «نخستین جشنواره‌ی جهانی نقاشی کودک کرمان» شود. با النا امید به گفت‌وگو نشستیم تا درباره خاطرات و موفقیت‌هایش بیشتر بدانیم.

گفت‌وگو از: جواد رضائیان، مربی مسوول مرکز شماره یک کانون اردبیل

* لطفا خودتان را معرفی نمایید؟

النا امید، ۱۳ساله و کلاس هشتم اول متوسطه هستم.

* چند سال است که عضو کانون هستید و از نخستین روز خود چه خاطره‌ای را در ذهن دارید؟

در حدود ۵ سال است که عضو کانون هستم، وقتی کلاس دوم ابتدایی بودم وارد کانون شدم. در آن زمان فعالیت‌های کانون را نمی‌شناختم و حتی نمی‌دانستم که قلمو را چگونه در دست بگیرم و رنگ‌آمیزی کنم که با ثبت‌نام در کارگاه نقاشی توانستم مهارت خود را روزبه‌روز بیشتر کرده و لذت بیشتری از نقاشی کشیدن ببرم.

* بیشتر به چه فعالیت‌هایی در کانون علاقه‌مندید؟چرا؟

بیشتر از همه به فعالیت نقاشی علاقه داشته و بعدازآن با فعالیت کتاب‌خوانی آشنا و موفق شدم در این مرکز مقام اول کتاب‌خوانی را کسب کنم.

* شما در مسابقه بین‌المللی نقاشی کرمان مدال طلا آوردید، چقدر تلاش می‌کنید تا یک اثر شایسته و درخور تحسین را خلق کنید؟

سعی می‌کنم متناسب با علاقه خود ۳ الی ۴ هفته در ماه، نقاشی تمرین کنم و این تمرین ممکن است هرروز ساعت‌ها طول بکشد. به جزییات کار توجه ویژه‌ای دارم تا بتوانم مفهوم نقاشی را بهتر بیان کرده و اثر زیبایی خلق کنم.

* تاکنون مقام‌های دیگری در زمینه نقاشی کسب کرده‌اید؟

بله؛ موفق شدم دو مقام برگزیده با موضوع آزاد و موضوع زلزله را که از طرف مدرسه برگزارشده بود، از آن خود کنم و هم‌چنین یک مقام برگزیده نیز در فراخوان کشوری بازی‌های محلی کاشان به دست آوردم.

* آیا کشیدن نقاشی لطمه‌ای به روند درس خواندن‌تان وارد می‌کند؟

نه، اصلا لطمه‌ای نمی‌زند. حتی در روحیه من تاثیر بسیار خوبی دارد، وقتی نقاشی کار می‌کنم حس بسیار خوبی دارم به حدی که می‌توانم حتی به درس‌هایم بهتر رسیدگی کنم؛ چون بعد از کشیدن نقاشی احساس می‌کنم ذهنم آزاد می‌شود.

* به بچه‌هایی که دوست دارند در زمینه هنر مثل شما پیشرفت کنند، چه توصیه‌ای دارید؟

پیشنهاد من اینکه اگر به هنر نقاشی علاقه دارند، در کارگاه‌های نقاشی کانون ثبت‌نام کرده و تلاش خودشان را بکنند و اگر هم نتیجه نگرفتند، بازهم تلاش کرده و به خدا توکل کنند. بالأخره با سعی و تلاش به نتیجه خوبی خواهند رسید.

* اگر نکته‌ای یا سخنی باقی‌مانده که دوست دارید مطرح نمایید، بفرمایید؟

بله، از مربی عزیزم خانم مهسا صالحی بسیار تشکر می‌کنم که همواره راهنما و کمک من هستند تا نقاشی‌های خود را به بهترین نحو اجرا کنم. از حمایت‌های دلسوزانه‌ی پدر و مادرم و از خداوند مهربان که همیشه پشتیبان من هستند، نهایت قدردانی و سپاس رادارم.

* از شما دوست عزیز برای شرکت در این گفت‌وگو صمیمانه سپاس‌گزاریم و موفقیت روزافزون آرزومندیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =