جلسه سیاست گذاری وبرنامه ریزی مهرواره بین المللی نقاشی اربعین

جلسه سیاست گذاری و برنامه ریزی مهرواره بین المللی نقاشی اربعین به میزبانی کانون پرورش فکری استان اصفهان و با هدف تبلیغ و تشویق جهت مشارکت حداکثری کودکان و نوجوانان در مهرواره بین المللی نقاشی اربعین صبح امروز در مجتمع فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان، جلسه سیاست گذاری وبرنامه ریزی مهرواره بین المللی نقاشی اربعین با هدف تبلیغ و تشویق جهت مشارکت حداکثری کودکان و نوجوانان در مهرواره بین المللی نقاشی اربعین و با حضور نمایندگانی از شرکت ذوب آهن، شرکت آبفا، اتاق بازرگانی و شهرداری استان اصفهان صبح امروز در مجتمع فرهنگی برگزار شد. 

سید محمد قلمکاریان در این نشست ضمن معرفی فراخوان مهرواره بین المللی اربعین در راستای توسعه روزافزون فرهنگ عاشورایی در بین کودکان و نوجوانان گفت: این فراخوان از سال ١٣٩٩ با هدف نشر و ترویج مفاهیم والای تربیتی، عهد با شهدا، تحکیم و نمایش پیوندهای عمیق از عاشورا تا ظهور منجی و ایجاد بستر مناسب برای بروز و شکوفایی استعدادهای هنری قشر آینده ساز جهان برگزار شده است.

وی افزود:: تصویر سازی احادیث، خطبه‌ها و اشعار مرتبط با اربعین حسینی، مسیر سبز اربعین، روایت راهپیمایی آن، اتفاقات و قرارها، شهادت، شهامت و ایثار، روایت عاشقی و دلدادگی، شهدای معاصر، خط سرخ شهادت و روایت آب و اربعین موضوعات در نظر گرفته شده برای سطح نوجوانان است.

قلمکاریان با اشاره به موضوعات در نظر گرفته شده برای کودکان، تصریح کرد: موضوعاتی چون مراسم و آداب و رسوم در محله و شهر، پرواز در آسمان، مسیر سبز و روشن اربعین، خواب و رؤیای من در موکب ۳۱۳ و دوست من، همراه من، همپای من نیز برخی از موضوعات بخش کودکان است.

مدیر  کل کانون استات اصفهان ضمن اعلام تمدید مهلت شرکت در فراخوان مهرواره نقاشی اربعین تا دهم شهریور ماه سال جاری گفت: آثار برگزیده کشوری و بین المللی در مواکب و محل راهپیمایی زائران اربعین ۱۴۰۰ در صورت وجود شرایط مناسب قرار می‌گیرد و " مجموعه آثار رسیده در قالب کتاب "مسیر سبز اربعین " چاپ می شود. 

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٠١٩۶۶٩٢٠٢ تماس حاصل کنند و آثار خود را تا تاریخ ١۰ شهریور با موضوعات اربعین حسینی به آدرس اینترنتی isfahan.kpf.ir بخش مهرواره‌ها و mahrvare arbaeen@jmail.com ارسال کنند.

شایان ذکر است سلسله جلسات سیاست گذاری وبرنامه ریزی مهرواره بین المللی نقاشی اربعین هر دو هفته یکبار  جهت گزارش پیشرفت کار، مشارکت و همراهی در زمینه  تبلیغات، ایجاد بسته های حمایتی و مالی، اهدای جوایز و برپایی نمایشگاه مهرواره بین المللی اربعین  به میزبانی یکی از سازمان ها برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =