کد خبر: 305824
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
بازدید 101
درخشش اعضای ادبی استان مرکزی در مهرواره"یک وعده لبخند"

موفقیت پنج تن از طنز نویسان نوجوان استان مرکزی در مهرواره" یک وعده لبخند" استان اردبیل سمیه گودرزی ،مهتاب عروجی ،مائده سادات سجادی، ابوالفضل حدادی در بخش داستان و گلاره معقولی در بخش شعر برگزیده شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی فراخوان مهرواره طنز «یک وعده لبخند» در قالب ارسال شعر به‌صورت کلاسیک، آزاد، داستان کوتاه و اینفوگرافی؛ در موضوع‌های کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در ایام شیوع ویروس کرونا؛ ویژه گروه‌های سنی نونگاه(۱۲+) و نوجوان(۱۵+) در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل منتشر شد.

بر همین اساس، در بخش «شعر» این مهرواره، ۱۱۰ اثر به دبیرخانه رسید که پس از داوری نهایی، در گروه سنی «نونگاه» ۷ اثر و در گروه سنی «نوجوان» ۱۰ اثر برگزیده شدند.

«ملاک‌های انتخاب آثار در بخش شعر؛ نگاه تازه به موضوع، خلاقیت در پرداخت، توجه به شگردهای طنز و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام‌شده در فراخوان بود».

هم‌چنین در بخش «داستان»، از میان ۳۸۳ اثر رسیده به دبیرخانه مهرواره، در گروه‌ سنی نونگاه، ۲۵ اثر و در گروه سنی نوجوان، ۲۳ اثر به عنوان برگزیده شناخته شدند.

«توجه به عناصر و ساختار داستان، هم‌چنین بکارگیری صحیح شگردهای طنز و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام‌شده در فراخوان، ازجمله ملاک‌های داوری در بخش «داستان» بود. در فراخوان مهرواره، حداکثر ۵۰۰ کلمه برای «داستان  کوتاه» اعلام‌شده بود ولی با توجه به کیفیت خوب آثار و بنا به تصمیم هیات داوران، آثاری که تا ۷۰۰ کلمه بودند نیز در انتخاب پایانی موردتوجه و ارزیابی قرار گرفتند».

براساس این گزارش، در بخش «اینفوگرافی» نیز، ۳۵ اثر به دبیرخانه مهرواره ارسال شد که در مجموع ۵ اثر در گروه سنی نوجوان(۱۵+)، برگزیدگان نهایی بودند.

«هیات داوران در بخش اینفوگرافی؛ خلاقیت تصویری، بیان موضوع در قالب طنز، کیفیت اجرا و توجه به هماهنگی اثر با موضوع‌های مهرواره را ملاک انتخاب قرار دادند».

*برگزیدگان بخش‌های مختلف شعر،داستان و اینفوگرافی مهرواره کشوری «یک وعده لبخند» به پیوست اسامی ذیل قابل‌مشاهده است.سمیه گودرزی ،مهتاب عروجی ،مائده سادات سجادی، ابوالفضل حدادی در بخش داستان و گلاره معقولی اسامی برگزیدگان از مراکز فرهنگی هنری شماره ۲ اراک، شماره ۸ اراک ،شهابیه ،کمیجان وجاورسیان می باشند

فهرست اسامی برگزیدگان بخش شعر مهرواره «یک وعده لبخند»

فهرست اسامی برگزیدگان بخش داستان مهرواره «یک وعده لبخند»

فهرست اسامی برگزیدگان بخش اینفوگرافی مهرواره «یک وعده لبخند»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =