دو عضو کانون ایلام برگزیده بخش داستان مهرواره یک وعده لبخند شدند

مهدی زنگنه عضو مرکز شماره یک و نیایش مرشد وندی عضو مرکز شهید جرایه توانستند با اثار داستانی شرکت داده شده در این مهرواره کشوری در ردیف برگزیده های بخش داستان قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام،دونفراز اعضای کانون استان ایلام در بخش داستان مهرواره طنز یک وعده لبخند به میزبانی استان اردبیل برگزیده شدند.براساس این گزارش مهدی زنگنه عضو مرکز شماره یک و نیایش مرشد وندی عضو مرکز شهید جرایه توانستند با اثار داستانی شرکت داده شده در این مهرواره کشوری در ردیف برگزیده های بخش داستان قرار گیرند.

آئین اختتامیه مهرواره ادبی طنز و رونمایی از کتاب «یک وعده لبخند» همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

بیش از۵۰۰ اثر از کودکان و نوجوانان استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه مهرواره رسید که داوری آثار در مرحله اول با از ظرفیت داوران استانی و در مرحله نهایی داوران ملی در حوزه شعر و داستان ارزیابی های لازم را انجام دادند.

۷۵ اثر برگزیده این مهرواره در سه بخش شعر، داستان و اینفوگرافی در قالب کتابی با عنوان «یک وعده لبخند» منتشر و همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در آئین اختتامیه این مهرواره رونمایی خواهد شد

ملاک‌های انتخاب آثار در بخش شعر؛ نگاه تازه به موضوع، خلاقیت در پرداخت، توجه به شگردهای طنز و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام‌شده در فراخوان بود.

در بخش «داستان»، از میان ۳۸۳ اثر رسیده به دبیرخانه مهرواره، در گروه‌ سنی نونگاه، ۲۵ اثر و در گروه سنی نوجوان، ۲۳ اثر به عنوان برگزیده شناخته شدند و توجه به عناصر و ساختار داستان، هم‌چنین بکارگیری صحیح شگردهای طنز و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام‌شده در فراخوان، ازجمله ملاک‌های داوری در بخش «داستان» بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =