کد خبر: 305877
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
بازدید 224
نقاشی هنری فاخر و بین‌المللی است

مدیر کل کانون فارس در نمایشگاه «رنگی از شرق» که به همت شهرداری شیراز برگزار شده و بخشی از نقاشی‌های کودکان حیدرآباد هند با موضوع شیراز را نمایش می‌دهد، نقاشی را هنری فاخر و بین‌المللی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، سعیدرضا کامرانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در بازدید از نمایشگاه «رنگی از شرق» گفت: بی‌تردید هنر در انتقال پیام همواره نقش بی‌بدیلی داشته است و امروز شاهد این هستیم که کودکان و نوجوانانی از کشور هند تصاویری از شیراز را نقاشی کرده‌اند که با دیدن آنها گمان می‌بریم شهروندان شیراز بوده‌اند. 

کامرانی گفت: نقاشی، هنری فاخر و بین‌المللی است که همه مردم دنیا با آن ارتباط برقرار می‌کنند؛ هنر همیشه در خدمت به مردم و جوامع بشری بوده و بسیار پسندیده است که این نوجوانان صلح و دوستی را به تصویر کشیده‌اند. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در ادامه گفت: به شهرداری شیراز تبریک می‌گویم و امیدوارم این فعالیت‌ها ادامه یابد و کودکان سراسر دنیا برای صلح و دوستی نقاشی بکشند. 
 
هاشم مظاهری‌زاده، مشاور شهردار شیراز در ارتباطات و امور بین‌الملل در خصوص این نمایشگاه گفت: به منظور برپایی این نمایشگاه ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس و موسسات آموزشی مختلف حیدرآباد هند در مورد شیراز مطالعه کردند و با انتخاب خود آثاری را خلق کردند که ۴۰ اثر با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد جمع‌آوری و ارسال شد.

وی با اعلام اینکه گروه سنی کودک و نوجوان جایگاه ویژه‌ای در همکاری‌های بین‌المللی ما خواهند داشت، افزود: برای معرفی شیراز و ترویج فرهنگ صلح و دوستی، یک دوره مسابقه نقاشی تحت عنوان کلی رنگین‌کمان صلح را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در آن کودکان شیراز و شهرهای دوست و خواهرخوانده پس از مطالعه در خصوص شهرهای یکدیگر آثاری با محوریت جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری خلق می‌کنند.
او گفت: در مرحله بعد آثار منتخب در موزه‌ها و فضاهای فرهنگی شهر مقابل به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه «رنگی از شرق» در ایستگاه مترو نمازی شیراز برپا شده و به مدت پانزده روز همه روزه از ساعت ۶ صبح تا 9 شب (هم‌زمان با فعالیت مترو) پذیرای علاقه‌مندان است. این نمایشگاه در نخستین روز برپایی، میزبان جمعی از مدیران کل  استان و مدیر کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری به همراه اعضای هیئت‌رییسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان فارس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =