کد خبر: 306007
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
بازدید 132
طرح ویژه‌ی فضاسازی اداره‌کل کانون استان البرز با آثار هنری

کارشناس و مربیان هنری کانون البرز تا نیمه‌ی مرداد مرحله‌ی اول  طرح‌های منتخب خود برای فضاسازی اداره‌کل کانون استان را اجرا می‌کنند .

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز، بهزاد ابوالقاسم حسینی، کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در خصوص اجرای این طرح‌ها گفت با توجه به تاکید مدیر کل محترم کانون استان بر لزوم فضاسازی مراکز و اداره‌کل  کانون به صورت فرهنگی و متمایز شدن این ساختمان‌ از ساختمان‌های اداری دیگر، با برگزاری دو جلسه با حضور مدیرکل، معاون و مربیان هنری بر آن شدیم تا از نظرات همه‌ی عزیزان برای تحقق این هدف، بهره ببریم.

حسینی افزود این جلسات تخصصی در روزهای  ۲۸ دی ۱۳۹۹ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، برگزار و  از بین بیش از ۵۰ طرح ارائه شده توسط مربیان هنری ۲۰ اثر با هم‌فکری و مشورت جمعی متناسب با فضا انتخاب و تا مرحله ساخت و اجرا پیش رفته است.

این کارشناس ادامه داد  اواخر اردیبهشت۱۴۰۰ و پس از برآورد قیمت و تایید خرید ملزومات، همکاران هنری با توجه به طرح های پیشنهادی و با استفاده از مواد گوناگون مانندگل سفال، پلکسی گلاس، بوم نقاشی، مقوا و غیره، به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مشغول به کار شدند و در  حال حاضر این پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است .

لازم به توضیح است اغلب  آثار در قالب نقش برجسته و لوح سفالی و در  ابعاد یک در دو متر اجرا شده و آماده نصب می‌باشند.

در خصوص  نوع طرح‌ این  فضاسازی نیز سمبل‌هایی از فعالیت‌های شاخص کانون  مانند  ۱۲ گلدان سفالی در ابعاد ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر به شکل کتاب و تصویر نگاشت‌هایی با دیگر موضوعات مرتبط کانونی به ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتی متری  تهیه شده است.

حسینی در پایان به اجرای  طرح «بسم الله الرحمن الرحیم» در قالب  نقاشی و طرح رنگی دوبعدی روی بوم نقاشی اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد که با لطف خدا و همت همکاران تا نیمه‌ی مرداد ماه  سال جاری مرحله‌ی اول اجرای این طرح به اتمام رسیده و به زودی مرحله‌ی دوم آغاز شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =