کودکان با عکس و نوشته‌ی ادبی خشک‌سالی را گوشزد می‌کنند

کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی با نوشتن متن‌های ادبی و ثبت عکس‌های موضوعی، بی‌آبی و خشک‌سالی در منطقه‌ی زندگی‌شان را به مردم و مسوولان گوشزد می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین رونمایی از پوستر و تیزر اولین مهرواره‌ی استانی «لب خشک آب» درحالی با حضور سرپرست شرکت آب منطقه‌ای و مدیرکل کانون خراسان جنوبی در محل شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد، که براساس این فراخوان، همه‌ی کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون و نیز انجمن‌های ادبی و عکاسی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.
مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی در آیین رونمایی از پوستر و تیزر این مهرواره، با اشاره به این‌که امروزه منابع آبی در جهان هر روز کمتر می‌شود و خطر خشکسالی بشر را تهدید می‌کند، گفت: استان کویری خراسان جنوبی نزدیک به ۲۰ سال است که با بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و در یکی دو سال اخیر کمبود شدید بارندگی‌ها و افزایش دمای هوا، شرایط سخت‌تری را برای این استان ایجاد کرده است.
طاهره حمیدی اضافه کرد: محققان و مسئولان ارشد استانی همواره تلاش می‌کنند تا با استفاده از فناوری جدید راهی برای غلبه بر بحران خشکسالی و بحران آب پیدا کنند اما ساده‌ترین راه و بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، صرفه‌جویی در مصرف آب است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در بخشی از سخنان خود را به تشریح بخش‌های اولین مهرواره استانی (لب خشک آب) اختصاص داد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی در سال‌های گذشته نیز برنامه‌های متنوعی در جهت ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مصرف بهینه‌ی آب برگزار کرده و امسال نیز هفته‌ی صرفه‌جویی آب بهانه‌ای شد تا اولین مهرواره‌ی استانی «لب خشک آب» را با هدف ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب، بین کودکان و نوجوانان و با مشارکت آب منطقه‌ای برگزار کنیم.
وی با اشاره به این‌که این مهرواره در دو بخش عکاسی و قطعه‌ی ادبی ویژه‌ی گروه سنی ۹ تا ۲۱ سال برگزار می‌شود، افزود: در بخش عکاسی هر شرکت‌کننده می‌تواند ۵ قطعه عکس رنگی یا سیاه و سفید و در بخش ادبی سه قطعه‌ی ادبی را برای شرکت در این جشنواره تا ۳۱ تیر ۱۴۰۰ ارسال کند.  
کمبود آب، تشنگی زمین، آب، زندگی آرامش، اگر آب نباشد زندگی چگونه می‌شود، چگونه آب را مصرف کنیم تا زندگی ادامه پیدا کند، صرفه‌جویی آب در قاب عکس و... از جمله موضوع‌های این مهرواره اعلام شده است.
در ابتدای این مراسم سروری سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز ضمن اشاره به هفته‌ی صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، میزان حجم منابع آبی که در اختیار داریم را محدود دانست و افزود: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر که اکنون باید با عنوان تغییر اقلیم و تغییر الگوی بارندگی از آن یاد کرد میزان بارش‌ها نسبت به سال‌های گذشته ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
وی گفت: باید توجه بیشتری به مباحث الگوی مصرف بهینه‌ی آب داشته باشیم، و همه‌ی آحاد جامعه در این زمینه مشارکت کنند تا بتوانیم مشکل کمبود آب را حل کنیم.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کانون استان خراسان جنوبی در kanoonnews.ir مراجعه یا با شماره‌ی ۰۹۳۷۲۲۷۴۳۳۷ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =