قول استاندار برای تامین اعتبار تکمیل چهارمین مرکز کانون بیرجند

استاندار خراسان جنوبی برای تامین اعتبار لازم جهت تکمیل کتابخانه‌ی شماره‌ی ۴ کانون بیرجند قول مساعد داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با استاندار، حمید ملانوری با بیان این‌که رشد فکری، باید محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد خاطرنشان کرد: فکر بچه‌ها باید در کانون به گونه‌ای تربیت شود که اعتماد به نفس را در آن‌ها تقویت کند.
وی کانون را از بزرگ‌ترین سازمان‌هایی خواند که از ارزش معنوی و کیفی بالایی برخوردارند و در اهمیت فعالیت این نهاد تاکید کرد: در جامعه‌ی ما تعلیم و تربیت بچه‌ها در دو حوزه‌ی آموزش و پرورش و نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقم می‌خورد.
وی که خود نیز در کودکی و نوجوانی عضو کانون پرورش فکری بوده، درباره‌ی ویژگی خاص این مجموعه توضیح داد: بچه‌ها ناچارند به مدرسه بروند تا تحصیل کنند و به جایگاه علمی برسند اما حضور در کانون، اجباری نیست و هرکس بنا به سلیقه و علاقه‌ی خود اقدام به ثبت‌نام می‌کند و بنا به شرایطی که کانون فراهم کرده، به فراگیری یک مهارت می‌پردازد.
به عقیده‌ی نماینده‌ی دولت در این استان، تاسیس ساختمان‌های کانون‌ در مجاورت پارک‌ها، ایده‌ی قابل تحسینی است که در ایجاد و تقویت روحیه‌ی شادی و نشاط و ترغیب هرچه بیشتر بچه‌ها به حضور در مراکز فرهنگی‌هنری بسیار مؤثر بوده است.
طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در ابتدای این دیدار، مهارت‌آموزی و استعدادیابی در جامعه‌ی هدف را از مهم‌ترین تکالیف این مجموعه برشمرد و اعلام کرد که در سطح استان برای خدمات‌دهی به کودکان و نوجوانان مستعد استان، ۲۷ کتابخانه‌ی کانون به شکل ثابت، سیار و پستی فعال اند.
وی با ارائه‌ی گزارشی از اقدامات کانون در ایام شیوع بیماری کرونا افزود: اگرچه این بیماری باعث عدم حضور کودکان و نوجوانان در مراکز کانون شد اما فعالیت‌های کانون را متوقف نکرد و در این مدت تمامی برنامه‌های این کتابخانه‌ها در بستر فضای مجازی و به صورت چهره به چهره به علاقه‌مندان و مخاطبان در استان ارایه شده و می‌شود.
مدیرکل کانون استان در مباحث خود به برخی از مشکلات و کمبودهای زیرساختی کانون در استان اشاره کرد و خواستار مساعدت استاندار در تامین اعتبار تکمیل پروژه‌ی مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۴ بیرجند واقع در منطقه‌ی مهرشهر شد که این موضوع با قول مساعد استاندار خراسان جنوبی همراه بود.
ملانوری با اعلام حمایت از توسعه‌ی فعالیت‌های این مراکز، تاکید کرد که برنامه‌های کانون باید به این منجر شود که بچه‌ها ریسک‌پذیر شوند، مطالبه‌گری را بیاموزند، بتوانند ایده بدهند و ایده‌های خود را به طرح تبدیل کنند و در مجموع فکر آن‌ها به سمت توسعه برود تا بتوانند برای استان، برنامه داشته باشند.
ملا نوری در این زمینه به راه‌اندازی ستاد توسعه‌ی خاوران اشاره کرد و گفت: در این ستاد در کنار جذب سرمایه‌گذار برای بحث‌های توسعه‌ای استان، به دنبال ترویج تفکر توسعه‌ای نیز هستیم.
مقام عالی دولت در استان تأکید کرد: جهت دادن به فکر، کار بسیار مهمی است که در ستاد توسعه دنبال می‌شود و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز باید این مهم محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =