وبینار مربیان سیار و پستی در کانون خراسان جنوبی برگزار شد

وبینار مربیان مراکز سیار و پستی استان خراسان جنوبی با حضور مدیرکل و کارشناسان ستادی کانون استان، با محوریت گزارش فعالیت‌های این مراکز و تشریح دستورالعمل بازگشایی مراکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، در این نشست که هم‌زمان با ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در جمع مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری و همچنین پستی به دستورالعمل بازگشایی و فعالیت حضوری مراکز اشاره کرد و افزود: فصل تابستان فصل پویایی مراکز است و باید از این فرصت برای برنامه ریزی و بهره‌مندی بیشتر کودکان ونوجوانان از خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون استفاده کنیم.

وی با تشریح این دستور العمل تصریح کرد: بر اساس فرآیند و شرح و ظایف مشخص شده در این دستورالعمل مجاز هستیم در مناطق آبی و زرد از لحاظ رنگ‌بندی مخاطرات کرونا به صورت حضوری پذیرش اعضا را داشته باشیم و در مناطق نارنجی و قرمز نیز فعالیت‌های مجازی کانون به قوت خود باقی است و ادامه خواهد داشت.

مدیر کل کانون استان با بیان اینکه برگزاری جلسات شورای فرهنگی در مراکز با حضور مربیان مرکز در روند برنامه‌ریزی و خدمات رسانی لازم و ضروری است افزود: بر اساس دستورالعمل صادر شده از طرف دبیر ستاد استانی پیشگیری از بیماری کرونا برگزاری جلسات در شهرستان‌های قرمز با حضور ۱۵ نفر، در شهرهای با رنگ نارنجی حد اکثر ۲۰ نفر و در شهرهای زرد و آبی به ترتیب با حضور حداکثر ۳۰ و ۵۰ نفر با رعایت الزامات سلامت محیط کار، برگزاری جلسات قابل انجام خواهد بود.

حمیدی بر جذب و پایدار سازی اعضا در مراکز کانون تاکید کرد و گفت: تابستان فرصت مناسبی جهت جذب و معرفی هر چه بیشتر کانون به خانواده‌ها و کودکان ونوجوانان است و در این بین لازم است از ظرفیت فضای مجازی به ویژه شبکه دانش آموزی شاد به بهترین نحو استفاده کنیم.

رییس شورای فرهنگی کانون استان با بیان اینکه کارگاه‌های تخصصی فصل تابستان مراکز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است، بر کیفیت بخشی به ارایه آموزش ها و مهارت آموزی در این کارگاه‌ها تاکید کرد.

وی در ادامه همکاران استان را به صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، نگهداری ومراقبت از امکانات و مدیریت هزینه‌ها توصیه کرد و از مسئولان مراکز کانون خواست تا با ارتباط مستمر با فرمانداری‌ها نسبت به جذب اعتبارات عمرانی مراکز اقدام نمایند.

بر اساس این خبر، در ابتدای این نشست مربیان مراکز سیار و پستی استان گزارشی از اهم برنامه‌های مجازی و همکاری با مراکز ثابت معین، اقدامات انجام شده در حوزه جشنواره قصه گویی و... ارایه کردند و در ادامه نیز کارشناسان فرهنگی، آموزش و پژوهش، امور اداری و روابط عمومی به بیان دیدگاه‌ها و انتظارات خود از مربیان مراکز سیار و پستی کانون پرداختند.

گفتنی است در حال حاضر ۱۲ کتاب‌خانه سیار ورستایی، یک کتاب‌خانه سیار شهری و دو کتاب‌خانه پستی به کودکان ونوجوانان قریب به ۲۵۰ روستا و مناطق حاشیه شهرهای استان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =