کد خبر: 306061
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
بازدید 200
گرامی داشت روز «قلم» در انجمن‌های ادبی کانون البرز

انجمن‌های  شاعران و نویسندگان نوجوان کانون البرز، به مناسبت روز«قلم» ویژه برنامه‌ی معرفی آثار اعضای انجمن را برگزار می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز، نوجوانان شاعر و داستان نویس عضو این انجمن‌های تخصصی استان البرز که برای ارایه‌ی اثر اعلام آمادگی کرده‌اند با توجه به زمینه‌ی تخصصی فعالیت خود در بخش‌های شعر و داستان اثرشان را ارایه کرده و دیگر اعضای انجمن این آثار را نقد خواهند کرد .

هم‌چنین اعضا می توانند به مناسبت این روز بخشی از داستان و یا شعر مورد علاقه ی خود را با معرفی نویسنده و شاعر و منبع، خوانده و در گروه مجازی انجمن‌ها به اشتراک بگذارند.

گفتنی است ۱۴ تیر ماه از سال ۱۳۸۱ به پیشنهاد اعضای انجمن قلم ایران به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و در تقویم رسمی کشور ثبت شده و هر ساله این روز که ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و در قدیم به عنوان روز «کاتبان» شناخته می‌شده است به بزرگداشت اهالی فرهنگ و قلم اختصاص دارد .

مهتاب میرزاپور، مربی فرهنگی مرکز شماره ۴ کانون کرج که مسوولیت اجرای این ویژه برنامه را بر عهده دارد  هدف از برگزاری این نشست‌های تخصصی را توجه به مناسبت‌های ویژه ی ادبی و هم‌چنین اهمیت به  آثار اعضای انجمن و اشتراک‌ تجربه‌ها عنوان کرد و افزود در بخشی از این برنامه نیز اعضا با تعدادی از نویسندگان و شاعران و آثار آنان آشنا خواهند شد .

لازم به توضیح است انجمن‌های ادبی کانون استان البرز به شکل تخصصی در جهت جذب و پرورش استعدادهای برتر حوزه‌ی شعر و داستان،  زیر نظر انجمن ادبی کشور فعالیت دارند و اعضای نوجوان و ارشد این انجمن‌ها در حال حاضر در فضای مجازی فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =