پیام تبریک مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به محمود پوروهاب برای دریافت جایزه برگزیده قلم زرین شعر کودک و نوجوان

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ،جناب آقای محمود پوروهاب شاعر قمی کودک و نوجوان در نوزدهمین دوره جایزه قلم زرین در حوزه شعر کودک و نوجوان حائز رتبه برگزیده شد. این شاعر نام‌آشنا رتبه برگزیده جایزه قلم زرین را برای کتاب ماهی رود توام به دریافت کرده است.
بر همین اساس حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم طی پیام تبریکی این اتفاق زیبا را در آستانه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:
به نام خدا
عطر باران کلمات شما از کدام ابر رسیده است که در باغچه‌های شعر فوارهٔ گل زده‌اند؟
خیال شما از بال کدام پرنده به آسمان پل زده است که آواز آ ن هزار قفس را آزادکرده است؟
موسیقی نگاه شما در تابش خورشید به کدام تکه از سرزمینم تابیده است که گرمای آ ن زمستان‌ها در لانه نشانده است؟
جناب آقای محمود پوروهاب
 شاعر خوب کودک و نوجوان
سلام!
 خوشحالیم و افتخار می‌کنیم که صنوبر حضور فرهیخته شمارا در استان قم سر برافراشته تا در سایه سبز شما با واژه‌های بیشتر دوست شویم.
کسب رتبه برگزیده در نوزدهمین دوره جایزه" قلم زرین" در حوزه "شعر کودک و نوجوان" برای کتاب " ماهی رودِ توام" را به شما تبریک می‌گوییم. مهربانی‌تان مستدام.
حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان قم
گفتنی است محمود پوروهاب، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، در سال 1340، در شهرستان رودسر به دنیا آمد. بعد از تحصیلات ابتدایی و متوسطه، در سال 1363 به قم آمد. دو سالی در حوزه‌های دینی مشغول تحصیل بود. از سال 1369، وارد عرصه ادبیات کودک و نوجوان شد و به‌طور حرفه‌ای کارش را ادامه داد. پوروهاب با بیشتر نشریات کودک و نوجوان همکاری داشته و دارد و تاکنون شصت کتاب درزمینهٔ داستان‌های مذهبی، شعر، زندگی‌نامه و تحقیق از او منتشرشده و مقاله‌های بسیاری درباره شعر و نقد ادبی نوشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =