ویژه برنامه‌های روز ادبیات کودک ونوجوان در کانون خراسان جنوبی اعلام شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان به اهمیت ادبیات کودک و نوجوان در رشد فکری و پرورش اندیشه آنان اشاره کرد و افزود: مراکز کانون پرورش فکری با هدف گرامی‌داشت و معرفی ۱۸ تیر ماه به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برنامه‌های مختلفی را اجرا می کنند.

وی از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص کانون در این مناسبت خبر داد و گفت:  روز شنبه ۱۹ تیر ماه جمعی از اعضای منتخب کانون، مسئولین مراکز و کارشناسان، مربیان و رابطین انمجمن‌های ادبی کانون استان با آیت ا... عبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند دیدار خواهند کرد.

حمیدی اظهار داشت؛ برگزاری جلسه انجمن شاعران نوجوان استان با عنوان «راه‌زینه» با حضور فاظمه ناظری شاعر و کارشناس ادبی، از استان کرمانشاه، اعزام کاروان پیک امید استان به مناطق روستایی با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، ویژه برنامه مجازی « شعر و لبخند» با حضور اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز کانون استان و برنامه اعضای مکاتبه‌ای کانون خراسان جنوبی با عنوان«دوستی با قلم» از دیگر برنامه‌های شاخص کانون استان در این مناسب است.

مدیر کل کانون استان ادامه داد: مراکز کانون در سطح شهرستان‌های استان نیز با معرفی نویسندگان بومی حوزه ادبیات کودک و نوجوان، معرفی مهدی آذر یزدی به عنوان نامدارترین نویسنده تاریخ ادبیات کودک ونوجوان ایران، در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی خواهند داشت.

 گفتنی است  ۱۸ تیر، سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده سرشناس آثار کودکان و نوجوانان و نویسنده کتاب «قصه‌ های خوب برای بچه‌ های خوب»، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان در تقویم نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =