کد خبر: 306134
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
بازدید 79
بزرگداشت روز ملی «ادبیات کودک و نوجوان» در البرز

انجمن ادبی و مراکز کانون البرز ۱۸ تیر روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان را  با فعالیت‌های متنوع گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌گل کانون البرز، ۱۸ تیر به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است. روزی که مقارن با روز درگذشت «مهدی آذریزدی» نویسنده و بازنویس خوب کشورمان در سال ۱۳۸۸ است .

این نویسنده‌ی خوب کشورمان،  ۱۸ تیرماه سال ۸۸ در ۸۸ سالگی در بیمارستانی در  تهران دار فانی را وداع گفت و در حسینیه‌ خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.

«قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان است. زنده‌یاد آذریزدی که او را پرتیراژترین نویسنده‌ تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران می‌دانند، در مجموع، بیش از ۲۰ عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشته است و جند سالی می شود که  بنابر پیشنهاد شورای فرهنگی عمومی این روز از سوی  شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده  است.

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این فرصت را غنیمت دانسته و آن را بهانه‌ای برای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان قرار داده‌اند و از روز ۱۵ تیر ماه ویژه برنامه‌های خود با موضوع گرامی‌داشت روز ادبیات کودک و  نوجوان را مانند دیگر فعالیت‌های اخیر در فضای مجازی اجرا کرده‌اند.

انجمن ادبی ویژه برنامه‌ی معرفی آثار اعضا انجمن و نویسندگان و شاعران مورد علاقه‌ی آنان را که از ۱۴ تیر ماه روز قلم شروع شده بود، تا ۱۸ تیر، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان تمدید کرد و از اعضای انجمن خواسته شد تا آثار خود و یا آثار دیگر نویسندگان و شاعران را با ذکر منبع خوانده و به دیگر هم گروهی‌های خود معرفی کنند.

هم‌چنین کتاب‌های مشهور ادبیات کودک و نوجوان و آثار آذر یزدی نیز در قالب‌های مختلف در این ایام با اعضای گروه به اشتراک گذاشته می شود.

در مرکز هشتگرد نیز  گروه‌های سنی مختلف در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۰ با حضور در فعالیت‌ معرفی وقایع با روز ادبیات کودک و نوجوان و علت نامگذاری آن آشنا شدند و در دیگر برنامه‌های اجرایی مانند آشنایی با فن بازنویسی، معرفی شخصیت و آثار مهدی آذر یزدی، قصه‌گویی قصه‌ی «مرد و نامرد» از کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب و پخش پویانمایی معرفی آذر یزدی حضور یافتند.

اعضا و مربیان دیگر مراکز کانون استان نیز با تولید محتواهای مختلف مانند معرفی کتاب، شخصیت و وقایع و انتشار آن در فضاهای مجازی و صفحات رسمی کانون این روز را به مخاطبان معرفی کرده و گرامی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =