آموزش ساخت عروسک نمایشی میله‌ای

همزمان با شانزدهمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی با حضور مربیان و اعضای علاقمند انجمن نمایش استان  ساخت عروسک نمایشی میله‌ای توسط نماینده انجمن سمیه اسلامی آموزش داده شد.

در ابتدای این نشست اسلامی، مدرس دوره درباره عروسک‌های میله‌ای و کاربرد آنها در نمایش صحبت کرد و گفت: عروسک‌های میله‌ای در کنار عروسک‌های نخی و دستکشی پر کاربردترین عروسک‌های نمایشی هستند.

وی افزود: در این نوع عروسک با استفاده از چند میله عروسک به حرکت در می آید، که اصلی‌ترین میله به قسمت سر نصب می‌شود  تا بتوان به راحتی سر عروسک را چرخاند و حرکت داد.

 اسلامی گفت: قبل از ساخت عروسک باید تصمیم بگیریم عروسکی که می‌خواهیم بسازیم چه نوع شخصیتی دارد و  پس از شخصیت‌پردازی آن را بسازیم.

نماینده انجمن نمایش استان در خصوص شخصیت‌پردازی گفت : مثلا فرض کنیم یک عروسک می‌تواند شکمو، عروسک خندان و....  است و پس از آن برای ساخت آن آماده می‌شویم.

در ادامه  اسلامی ضمن معرفی وسایل مورد نیاز ، آموزش عروسک میله‌ای را آغاز کرد.همچنین وی در خصوص تکنیک پاپیه ماشه؛ نحوه سمباده زدن، چگونگی ساخت صورت، دست و کفش عروسک با استفاده از کاغذ گراف توضیحاتی را ارائه کرد.

وی  در پایان به پرسش‌های مخاطبین کارگاه درباره مراحل ساخت عروسک پاسخ داد.

گفتنی است از ابتدای سال جاری و  در چهاردهمین و پانزدهمین نشست انجمن نمایش استان هرمزگان عروسک نمایشی نخی توسط سمیه اسلامی نماینده نمایش استان هرمزگان آموزش داده شد.

انجمن نمایش استان هرمزگان از ابتدای سال ۱۴۰۰ با رویکرد ساخت  عروسک‌های نمایشی، آموزش نمایشنامه نویسی و عروسک‌گردانی با همراهی نمایندگان انجمن نمایش و  اعضای مستعد کانون هرمزگان کار خود را آغاز کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =