ویژه برنامه‌های روز ادبیات کودک و نوجوان در مراکز کانون خراسان جنوبی

مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ویژه برنامه های مختلفی را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، با هدف گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و معرفی مهدی آذر یزدی نماینده نام آشنای حوزه ادبیات کودک و نوجوان ایران ویژه برنامه‌های مختلفی به صورت حضوری و مجازی در سطح مراکز کانون استان به مرحله‌ی اجرا درآمد.

بر همین اساس مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان بشرویه به مناسبت گرامی‌داشت ۱۸ تیر، روز ادبیات کودک و نوجوان و آشنایی کودکان ونوجوانان با این روز، مربیان مرکز به معرفی شخصیت مهدی آذر یزدی پرداختند.

گفتنی است در این برنامه کودکان و نوجوانان با علت نامگذاری روز ادبیات کودک و نوجوان آشنا شدند و کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب معرفی شد.

 ویژه برنامه آذر قصه ها در مرکز فرهنگی و هنری کانون نهبندان

مرکز فرهنگی و هنری نهبندان نیز با مشارک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان  ویژه برنامه‌ی، به‌یاد آذرقصه ها را برگزار کرد.

معرفی وقایع روزادبیات کودک ونوجوان توسط خسروی  کارشناس فرهنگی اداره ارشاد شهرستان، معرفی مفاخر ادبی و نویسندگان بومی، پخش کلیپ وپویا نمایی با موضوع آذر یزدی، معرفی کتاب قصه‌های خوب برای بچه های خوب  و قصه گویی زندگی آذر یزدی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این ویژه برنامه مجازی بود.

گرامی‌داشت روز ادبیات کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری قاین

همزمان با گرامیداشت ۱۸ تیر روز ادبیات کودک و نوجوان ، مربیان مرکز فرهنگی هنری قاین در فضای مجازی اسکای روم و با حضور مجازی اعضا، ویژه برنامه های متنوع فرهنگی اجرا نمودتد.

ابتدا قصه میخ  خانه ی پدری ،قصه گویی شد در ادامه مهدی آذریزدی اولین نویسنده حوزه کودک و نوحوان در ادبیات کهن به اعضا معرفی گردید، در پایان مجموعه کتاب‌های قصه های خوب برای بچه های خوب معرفی شد.

بر همین اساس کتاب‌خانه سیار روستایی این شهرستان نیز با حضور در جمع اعضای این مرکز به قصه گویی و معرفی این روز پرداخت.

مرکز فرهنگی و هنری کانون شماره ۲ شهرستان طبس هم در این روز به معرفی نویسندگان بومی با اجرای مسابقه نویسدگان در یک قاب پرداخت و ضمن معرفی شخصیت مهدی آذر یزدی، برنامه ادبی اگر من یک نویسنده کودک بودم را برای مخاطبان کودک و نوجوان خود اجرا کرد.

گفتنی است پخش ویدو با محتوای معرفی شخصیت نویسندگان ایرانی از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.

کتابخانه سیار روستایی طبس نیز با مشارکت مرکز شماره ۲ کانون این شهرستان روز ادبیات کودک و نوجوان  و ۸ جلد از نوشته های مهدی آذر یزدی را در بستر فضای مجازی برای اعضای خود معرفی کرد.

اجرای برنامه نویسندگان در یک قاب شامل معرفی فرهاد حسن زاده، جعفر ابراهیمی، افسانه شعبان نژاد، شکوه قاسم نیا از نویسندگان و شعرای کودک و نوجوان و همچنین قصه گویی از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب با عنوان موش آهن خور از دیگر برنامه های اجرا شده توسط این مرکز سیار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =