کد خبر: 306241
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
بازدید 101
	روز ادبیات کودک و نوجوان میعادگاهی برای کودکان و نوجوانان با ادبیات

به مناسبت پاسداشت روز ادبیات کودک و نوجوان کانون بوشهر نشستی روز چهارشنبه ١٦ تیر ماه ١٤٠٠ برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، اعضای کودک و نوجوان کانون نیم روز چهارشنبه ١٦ تیر ماه ١٤٠٠ در برنامه ای مجازی با عنوان ( کودکان و ادبیات ) به استقبال روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان رفتند.

در این برنامه که با حضور والدین، اعضا کودک و نوجوان و مربیان برگزار شد؛ مریم اسلامی شاعر نامی ، کارشناس ادبیات کودک و نوجوان مولف تعداد بسیاری از کتب پر مخاطب این حوزه میهمان  استان بوشهر بود.

در ابتدای این نشست سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری استان بوشهر با تبریک این روز و پاسداشت ادبیات کودک و نوجوان در بیان اهمیت موضوع گفت آنچه که کودکان و نوجوانان در دوران کودکی میخوانند غذای روح آنها و سازنده اندیشه آنهاست. وی گفت: رشد خلاقانه در دوران کودکی از عوامل مهمی است که در تربیت هر کودک باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد و کتاب میتواند بسیار در این مهم نقش آفرین باشد.

 مریم اسلامی مهمان ویژه ی این برنامه ؛ جایگاه پرداختن فرزندان به ادبیات را در رشد فکری شخصیتی، آموختن مهارت های زندگی، حل مسئله و ژرف اندیشی و عمیق نگری به زندگی و جهان پیرامون موثر دانست و به بیان اهمیت این موضوع پرداخت.

 وی همچنین بیان نمود که  ادبیات می تواند درس های مهم و تجربه های بزرگ زندگی را به انسان ها بیاموزد و طی رسالت لذت بخش و سرگرم کننده خود، می تواند به طور غیر مستقیم این مهم را بیاموزاند.

در پایان این نشست مجازی که ۲ ساعت به طول انجامید  اسلامی در طی پاسخگویی به پرسش های والدین کتاب های مناسب برای سنین مختلف را معرفی نمود و  همچنین راهکارهای علاقمند نمودن  کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی را بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =